En tråd om GT – Gin & Tonic

Jeg har i det siste drukket mer GT og det går mye i Bombay Sapphire. Liker den relativt bitre ettersmaken. Regnes det som en dårlig gin? Synes den gjør seg bra med isbiter, Schweppes Russchian og en dæsj med ingefærøl. Og lime.
 
Jeg har i det siste drukket mer GT og det går mye i Bombay Sapphire. Liker den relativt bitre ettersmaken. Regnes det som en dårlig gin? Synes den gjør seg bra med isbiter, Schweppes Russchian og en dæsj med ingefærøl. Og lime.
Helt grei gin i det nedre prissjiktet. Vil du ha noe mer spennende, prøv Bareksten, som også har en stor tilhengerskare
 
  • Liker
Reaksjoner: MrRambutan
F8548525-03FD-438D-A3C0-E96C8870481B.jpeg

Lokal gin. Anbefales.
 
Jeg liker denne komboen:
Knuste frosne bringebær uten sukker
2 cl hyllebær likør
4 cl Greenfield (en veldig `nøytral` gin)
Schweppes Lime&Sitron (kan også byttes ut med Schweppes Russian hvis du synes det blir for søtt)
gt1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: natu86 og andersen
I går ble det Gordon´s Premium pink og Russian. Sikkert litt femi for de som liker å tygge einer, granbar og kvae, men glimrende for oss som er trygge på egen legning og ikke er redde for å teste ut nye smaker. :mrgreen:

Litt klementinskall som garnityr i anledning julen.
En leskedrikk som kan anbefales.

Først isbiter og pink gin i glasset.
Høvle en stripe klementinskall som vris over innholdet og gnis langs kanten før den havner nedi glasset.
Fyll opp til ønsket konsentrasjon med Russian mixer, enten Schweppes Russchian eller gjerne Mack´s Russian.
Rene snopet, og jada, fruen likte den også :)
 
Finnes det noen steder i Oslo/Asker/Bærum og omegn hvor man kan få kjøpt en 24 pakk med Fever-Tree (eller tilsvarende kvalitet) 20cl tonic-flasker?
 
Finnes det noen steder i Oslo/Asker/Bærum og omegn hvor man kan få kjøpt en 24 pakk med Fever-Tree (eller tilsvarende kvalitet) 20cl tonic-flasker?

På de fleste vinmonopol selges de løst.
Du kan sikkert spørre om du kan få med emballasjen hvis dette er viktig.
 
Finnes det noen steder i Oslo/Asker/Bærum og omegn hvor man kan få kjøpt en 24 pakk med Fever-Tree (eller tilsvarende kvalitet) 20cl tonic-flasker?
Gulating har mye forskjellig tonic, har dog ikke sett noe mer enn 4-pack. Mulig de kan skaffe
 
Endte opp med å bare bestille på polet som UJU foreslo, ettersom jeg fant lite på nettet. :)

Innflytningsgave til lillesøster, så ble et lite assortement av tonic samt en flaske Plymouth.
 
Redigert: