En tråd om GT – Gin & Tonic

Klassisk Bombay Saphire med Schweppes sitronskall og en ørliten stripe fruktkjøtt av lime. Digg etter tyngre måltid med svinefilet og soppstuing.
IMG_20180825_220236.jpg
 
Tenkte vi kunne ta litt Japanske kultur sammtidig med en Kimono Obi (ikke Obi-wan Kenob) og litt til.

Skal prøve den med 1:2,5 G&T lime skall og is, og litt rosmarin som ble anbefale fra det destilleriet, likevel rosmarin ikke er Japansk. "The London Gin Club" anbefaler 1:1 eller bar med og uten is. "The Gin Is In" mente at Ki No Bi ble for bitter med for mye Fever-Tree p.g.a. quinine.
Vel, den luktet fantastisk, og smakte helt utrolig, men til slutt så er det sinnsstemningen man har som avgjør smaksopplevelse....

IMG_20180825_171000.jpg
 
Da jeg jobba i bar som student ble det brukt longdrinkglass, men mange produsenter av gin eller tonic som har glass med stett. Er kanskje for å unngå å varme opp drinken når man holder glasset? :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og JonasV
Ingen GT, men en anbefaling av Fever-Tree Ginger. Den fungere helt topp alene eller i en Moscow Mule. Passe sødbe og fyldig småsterk smak av ingefær.
IMG_20180829_205230.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Enig med Ompa ang. FT ginger! Alltid likt ingefærdrikker, og den er en av de bedre.

Men et annet produkt fra FT som ikke får skryt et light tonicen deres. Var såvidt GTen gikk ned, resten av tonicen gikk i vasken. Skal man tenke på kcal-inntak er det bedre å gå til butikken når man handler vanlig FT :)
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Dette var en kul tråd! Og kanskje litt uventet på et sted som handler om klokker ;)

Gin har alltid vært en av mine foretrukne drinker, om ikke favoritten blant de alle. Iskaldt tonic water blandet med lime og Beefeater var en klassiker om sommeren som yngre. Det er noe med smaken som er avslappende og unikt. Det lille hintet av granbar og bitterhet. Etter en lang dag ute i solen er det få ting som slår en iskald gin & tonic.

Har ikke lest gjennom alle kommentarene, så mulig noen har nevnt det. Uansett så har jeg lest meg opp en de på gin, og det virker til at britene var de første som begynte med drikken under kolonitiden. Visstnok som en kur mot tropiske sykdommer og lignende.

Ikke hver dag doktorens foretrukne medisin består av en velsmakende drink! Skål :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz og natu86
IMG_20180922_185219.jpg
Oslo gin, fantastisk! Perfekt etter tur til Bjønnåsen i Østmarka... Grapefrukt og standard Schweppes. Det er som produsenten sier:

Duft og smak: Distinkt duft av eine, med innslag av koriander, kardemomme og skogbunn. Friskt anslag av fersk sitrus og einebær. Vedvarende frisk og myk, med bølger av krydder og fersk mynte.