Hva mener du? Er ikke Submariner en herreklokke da...?
Joda, du kan ha den på hånden når du ber dama ta oppvasken. Ikke noe problem.![]()
Haha! Damer trenger jo heller ikke armbåndsur, det er klokke på komfyren..
Hva mener du? Er ikke Submariner en herreklokke da...?
Joda, du kan ha den på hånden når du ber dama ta oppvasken. Ikke noe problem.![]()
Rett skal være rett - snobb eller ei. Syvern, du har all rett til å si hva du mener, men fra en som arbeider med språk til daglig: du skriver i et såkalt tungt (og ikke spesielt korrekt eller godt) språk. Her på forumet skriver man som man vil, språket du viser i posten din er nok egnet hvis du skal skrive brev til en byråkrat, men på et forum foretrekker jeg enkelt språk. Nå har ikke jeg korrekturlest innlegget ditt grundig, men hvis du er opptatt av grammatikk og rettskrivning, ta en titt på kommareglene og bruk av bestemt/ubestemt form. Og ordet "overnevnte", som står i det første innlegget ditt i denne posten, finner du nok ikke i ei norsk ordbok. Du mener nok ovennevnte. Jeg, og de aller fleste andre, forstår hva du mener, så for meg er det ikke så nøye om du skriver korrekt eller ei ... Ha en fin dag!
Rett skal sannelig være rett og jeg vil være den første til å innrømme at jeg ikke er ufeilbarlig. Jeg har heller ikke noe ønske om å opptre som norsklærer med rød penn. Det virker som om min lett humoristiske bruk av "snobbete" ikke ble oppfattet som nettopp det, men jeg må si jeg er en smule overrasket over hvor injurierende posten min har blitt tolket. Ordets makt er i sannhet stor! Jeg har for mitt eget velværes skyld oversendt innlegget til min gamle norsklærer for grundig gjennomgang, så får vi se om han tar seg bryet med å ta frem lupen og rødpennen. Jeg poster selvfølgelig hans dom når den eventuelt måtte foreligge. Sagaen fortsetter...
Det finnes både gamle og nye medlemmer som bidrar lite og andre bidrar kanskje mer enn de burde. .
Far i himmeln.
Du r helli.
Kom!
M8 du rule jorda
som himmeln.
Gi oss mat.
Tilgi oss d gale.
Hold oss unna fristelse og d onde.
Alt r ditt. Du rulr. Ærn r din.
Amn.