En snobb om basiskunnskaper og grammatikk.

Ikke fordi dette ikke er legitime spørsmål fra en som nettopp har oppdaget hurologiens verden...

Skulle det ikke stått "(sic)" etter den der...? ;)

http://wwwc.aftonbladet.se/halsa/9904/10/verktygslada.html

Nå finleser jeg ikke alle innlegg, men jeg har ikke inntrykk av at det er så mange spørsmål i kategorien "kan man ta oppvasken med en Sub på håndleddet?", i alle fall ikke sammenlignet med visse utenlandske klokkefora. De få som dukker opp bunner vel ofte i det Santos-Dumont nevner her.

Når det gjelder språk er det nok best å la rødpenna ligge (selv om den måtte finnes fram en gang i fjor da en frekk slabbedask offentlig disset vår pasjon med ustødig penn). Blir det for mange orddelingsfeil en dag, er det bare å søke fram en av Hopalongs gamle poster og ekvilibrium er gjenopprettet.

Jeg skiller forøvrig mellom godt språk og rettskrivning. Dysleksi er ingen hindring for å føre et godt språk. Det handler om å skrive fullstendige setninger og forsøke å bruke hele det norske språket.

Men på Tidssonen ser jeg lite av SMS-forkortelser og annet tull, så det er ikke noe stort problem.

Er artig tråd til ettertanke!

Jeg er nå av den oppfatning at en skal lære å krype før en kan gå,- også i dette forumet!

Om noen skulle finne problemstillinger for "enkle" eller banale, så overse dem og gå heller videre enn å la seg irritere!
Men poenget ditt, Syveren, er tatt! ;)

Jeg har gjentatte ganger sett spørsmål i andre store klokkefora som, "Kan jeg bade med min Panerai?" og "Tåler min Submariner saltvann?"

Og hva med vår egen tråd om "Good guys bad guys" > "Skriver du at jeg er hyggelig" skriver jeg tilbake at du er hyggelig o.s.v
Blir nesten som da noen av oss i småbarnsalder kunne stå bortgjemt et sted og hviske til kameraten " Får jeg se din, får du se min!" :?

Velkommen med alle klokkerelaterte spørsmål fra forummedlemmer med svært variernde fagkunnskap!

God sommer til dere! Jeg må dessverre fortsatt vente............lenge! :cry:

Var nok kanskje litt kjapp på avtrekkeren. Ord som imo, wtb, øk, ila, osv. har jeg ikke noe problem med, men når det kommer til måten folk skriver på andre forum, hvor man forkorter det til d og se til c får jeg bare vondt i hodet :)

Vi er så heldig å lever i en relativ verden. Dette betyr at du ikke er i stand til å føle deg gramatisk overlegen foruten de som ikke er det. Du vil heller ikke føle at du har mye kunnskap om ur i fravær av de som ikke har det.

Opplever selv at de fleste som har mye kunnskap gjerne ønsker å dele det med andre. Nokså modig av de nye å stille spørsmål om helt basic ting. Er selv ny og oversvømmes jo av forkortelser på ur og dens bestanddeler! Jeg er nok av typen som ikke er så vågal og spør, men googler istedenfor.

Jeg kom hit helt fra scratch og har lært mye. Med all info jeg har lært på forumet, kan jeg nå f.eks. se gjennom vinduet på kaffèen og spotte en pen Panerai på hånden til en ung herremann :) Men ettersom jeg ikke vet modell finnes det fortsatt rom for vekst og flere spørsmål :D

Denne tråden likte jeg.

Tjohoo. Ingenting er bedre enn litt temperatur i diskusjonene.:D

Gramatikk:
Alle bør til enhver tid tilstrebe seg å uttrykke seg på mest mulig korrekt vis.
Dårlig grammatikk på grunn av latskap er ikke godkjent i min bok.
Dårlig grammatikk på grunn av dysleksi eller alkohol er lov.;):)

Ellers går det rimelig fort i svingen når det skrives innlegg noen ganger, så litt svinn må man regne med.

Banale spørsmål:
Helt i orden. Jeg elsker å besvare det samme spørsmålet gjentatte ganger kun for å fremheve min egen fortreffelighet.:p

Ellers synes jeg Anders oppsummerte dette ganske bra i sitt innlegg.

Nuf said....OOOOOOOPS ehe..nok om det mener jeg...:roll:;)

Var nok kanskje litt kjapp på avtrekkeren. Ord som imo, wtb, øk, ila, osv. har jeg ikke noe problem med, men når det kommer til måten folk skriver på andre forum, hvor man forkorter det til d og se til c får jeg bare vondt i hodet :)

AHA. 1IG. DRUQLT. :)

Og hva med vår egen tråd om "Good guys bad guys" > "Skriver du at jeg er hyggelig" skriver jeg tilbake at du er hyggelig o.s.v
Blir nesten som da noen av oss i småbarnsalder kunne stå bortgjemt et sted og hviske til kameraten " Får jeg se din, får du se min!" :?

Hehe :) Jeg har alltid oppfattet det som en katalog over hvem som har handlet med hverandre, for å kunne avgjøre om en bruker med overveiende sannsynlighet er til å stole på.

Som relativt ny bruker, og amatør på området, skal jeg ikke uttale meg om denne delen av Syvers innlegg.

Derimot har jeg ganske sterke meninger om skriveferdigheter og grammatikk. Slik jeg oppfatter Syvers innlegg skal det altså ikke være rom for dem som sliter med en mildere eller sterkere grad av dysleksi. Dette synes jeg er direkte ufint og etter min mening blir det helt feil om TS-forumet skal utelukke denne gruppen. Dysleksi er det mangs som lider av, blant annet gamlekongen, og det er vel få oppegående mennesker som i dag forbinder dette med manglende intelligens eller for den sakens skyld mener at disse skal "båses" og holdes utenfor.

På dette er jeg ikke villig til å vike en tiendels tomme;)

Kunne ikke vært mer enig med deg i dette!

Ser selv på nært hold sett hvordan skrivevansker kan te seg. Det siste man trenger på nett er lav takhøyde for feilskriving og grammatiske feiltrinn. Internett er skriftlig nok som det er.