En skatt fra Pionértiden.

Fredrik4628

Støttemedlem
Medlem
1. juni 2014
Innlegg
1.766
Sted
Bergen
Sjeldnere og mer spennende klokke enn den jeg skal hente i dag, har jeg aldri eid eller fått lov til å kjøpe. Den er ikke av de aller dyreste der ute, men nok en av de mer sjeldne.

.. To be continued.

3422E5C7-D78D-4712-8FC0-094DDB279F34.jpeg
 
Okei! Da sitter jeg med denne herligheten foran meg. En short story:
Den er kjøpt på slutten av 70 - tallet av en norsk dykker, som i perioden 1970-1990 brukte denne aktivt på jobb. Historiene rundt klokken, hva den har opplevd osv får bli til en annen gang. Stikkord er dype dykk, farlige oppdrag og x-antall harde støt mot dette flotte uret.

Jeg har til gode og se en over 40 år gammel klokke benyttet i nordsjøen, hvor garantikort, boks, kjøpshistorikk og ekstra remmer følger med?!:eek:

IMG_1912.jpg

IMG_1925.jpg

IMG_1934.jpg

IMG_1935.jpg

IMG_1923.jpg


.. Til og med gummiremmene fra 70 - tallet lever den dag i dag!

IMG_1940.jpg
 
Okei! Da sitter jeg med denne herligheten foran meg. En short story:
Den er kjøpt på slutten av 70 - tallet av en norsk dykker, som i perioden 1970-1990 brukte denne aktivt på jobb. Historiene rundt klokken, hva den har opplevd osv får bli til en annen gang. Stikkord er dype dykk, farlige oppdrag og x-antall harde støt mot dette flotte uret.

Jeg har til gode og se en over 40 år gammel klokke benyttet i nordsjøen, hvor garantikort, boks, kjøpshistorikk og ekstra remmer følger med?!:eek:

Vis vedlegg 107606
Vis vedlegg 107607
Vis vedlegg 107608
Vis vedlegg 107609
Vis vedlegg 107610

.. Til og med gummiremmene fra 70 - tallet lever den dag i dag!

Vis vedlegg 107611

Rått!!
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628
Steike den er tøff!
Herlig at slike klokker fortsatt er å oppdrive.
Takker så mye for at du deler dette med oss!

Ja det er noen skjulte skatter der ute. Jeg føler meg ydmyk, som kan overta en slik klokke. At mennesker valgte å jobbe hundrevis av meter under havoverflaten, er for meg helt sinnsykt. Den dag i dag setter jeg stor pris på det! De var tross alt med å bygge velferdsstaten Norge slik vi kjenner den i dag:)

Baklokket er ikke avbildet, men inneholder initialer og ansattnr på tidligere eier.