En skatt fra Pionértiden Vol. 2.

Fredrik4628

Støttemedlem
Medlem
1. juni 2014
Innlegg
1.764
Sted
Bergen
Dette blir spennende. I kveld skal jeg unboxe en av nordsjøens heftigeste beatere fra tidlig 80 - tallet. Og det er ingen overdrivelse..

233AE28F-F9C3-47D8-862F-24485A39EA16.jpeg
 
I 1984 gikk en redningsdykker inn hos en norsk urmaker. Ut kom han med det jeg vil si er en av nordsjøens heftigste dykkerklokker. Dette er en 16808 fra 1983/84 som faktisk og ja utrolig nok ble benyttet under oppdrag for redningstjenesten i Nordsjøen.
1091E53C-B330-44B1-9BB9-D86180B187F5.jpeg

Frem til i dag var han første eier av denne Rolexen. Klokken har hatt én service, hvor visere ble byttet. Bakgrunnen for denne ene servicen var et uhell hvor lenken ble flerret av og knust. Heldigvis ble den aldri polert under servicen.. Enjoy!
FCDC9F20-5A07-452E-B1DF-0A6CA5FA7054.jpeg
 
Redigert:
Den der er så vanvittig rå! Blir bare heftigere når man kjenner til historikken. For en fyr! «Jeg trenger en skikkelig tool watch, en som tåler juling og som garantert skal få mye bank. Ja, også den skal være i helgull!» det er relativt breialt.
Gratulerer!!
 
Den der er så vanvittig rå! Blir bare heftigere når man kjenner til historikken. For en fyr! «Jeg trenger en skikkelig tool watch, en som tåler juling og som garantert skal få mye bank. Ja, også den skal være i helgull!» det er relativt breialt.
Gratulerer!!
Fantastisk mann, nå pensjonert. Takk Rune!
 
  • Liker
Reaksjoner: Run AC
I 1984 gikk en redningsdykker inn hos en norsk urmaker. Ut kom han med det jeg vil si er en av nordsjøens heftigste dykkerklokker. Dette er en 16808 fra 1983/84 som faktisk og ja utrolig nok ble benyttet under oppdrag for redningstjenesten i Nordsjøen.
Vis vedlegg 113035
Frem til i dag var han første eier av denne Rolexen. Det skal sies at klokken har hatt én service, hvor visere ble byttet. Bakgrunnen for dette var et uhell hvor lenken ble flerret av og knust. Heldigvis ble den aldri polert under servicen.. Enjoy!
Vis vedlegg 113037
Gratulerer med en sinnsyk tøff klokke
 
  • Liker
Reaksjoner: Fredrik4628