En reise i tid

Hei @Loevhagen. Fin tråd og flotte bilder.

Men de første postene dine (med tabeller) er henimot uleselige i mobilinterfacet. (Gjelder både Chrome og standardleseren til Galaxy S4, med Firefox går det til nød an å scrolle sidelengs.)

Så jeg anbefaler deg å gå over til et mer tradisjonelt oppsett for å nå et større publikum :)

Redigert av en moderator:
Takk, reim. Skal rette det opp. :)

Nytt år - og ny klokke lå i postkassa når jeg kom hjem - så da var det av med stållenka og på med lærreim. Fornøyd med første klokka 2014. :) En Stargate som nå fases ut og erstattes med lett modofoserte med cyclops. Synes den gamle ser bedre ut og bestilte der jeg fant den gamle.

Seiko Stargate by Loevhagen, on Flickr

11826549206_1e8acc526e_b.jpg

Mottok også en håndfull Nato i lær og ei lærreim fra C&B. Ser at Natostropper er for spesielt interesserte - og bilder. I bruk og utseendemessig er tradisjonelle lærreimer å foretrekke, synes jeg. :)

På tide å bli litt mer personlig i denne tråden, så here goes.

Av en eller annen grunn så liker jeg ei gammel Certinaklokke jeg fikk av kona veldig godt. Fikk den i gave fra henne for 6 år siden - og den var i daglig bruk i de 6 årene, frem til jeg gikk litt klokkebananas (kjøpt 6 automatiske klokker på 1 måned) i desember i fjor.

At jeg liker den så godt, er nok at klokka bare har vært min og alle merker på den er mine. Synes egentlig det med klokker er en personlig greie - på flere plan. På ett av de planene, så synes jeg ei klokke er nesten en litt sånn der "personlig hygieneartikkel". Å kjøpe en annen manns klokke og ha på egen arm er egentlig litt sånn der fremmedelement. Man kan selvsagt sende ei klokke til profesjonell polering for å få den praktisk talt LNIB - men det er litt juks og man vet at den har sin historikk allikevel.

På TS og andre fora så flippes det f. eks. Rolexer til 50-70K fra den ene til den andre hele tiden. Jeg forstår behovet for å prøve ut ting - på samme måte som mange flipper stereoprodukter. Forskjellen er et ei klokke (i mine øyne) er mer personlig enn en forsterker / høyttaler. Respekterer at andre ikke føler like sterkt som meg med tanke på "ei klokke er personlig" - og at man ser bruktkjøp av ei klokke - og ditto salg kort tid etterpå som en flott muloighet til å prøve / eie(?) ei god klokke uten økonomisk tap av serlig grad.

Foretrekker å kjøpe klokkene i utgangspunktet spill nye - og få muligheten til å sette mitt historiske preg på dem - og ikke se på en annen manns historikk. Eneste unntak er selvfølgelig vintageklokker (e.g. klokke fra eget fødselsår; 1960-tallet)

Certinaen har fått sine riper i stålet etter 6 års daglig bruk, men jeg liker den muligens enda mer nå. Og ripene er mine, bare mine. :)

2014-01-18092242_zps81b72056.jpg

Redigert:
Det nærmer seg vår og sommer (nesten i alle fall) - og jeg trenger ei klokke med blå urskive - uten at den er jålete. Så, etter litt søk og mysing på internettbilder - så falt valget på denne. Ei Armida A2. Denne har tre ting jeg liker:

- Ingen tall på urskiven
- Enkel layout (skulle helst ikke hatt dato, men OK)
- Timeviseren har ordentlig sverdform - sånn jeg liker´n. Wooha.

Det kan bli en overraskelse å se den live, for blå urskiver er jo helt i hytt og pine på bilder. Venter i spenning - på klokka og våren - i den rekkefølgen.

Bildet er uanstending tyvlånt fra den store verdensveven.

DSC_5627_zpse2d91d9b.jpg

• Liker
Reaksjoner: kjetil_s
Jupp. :)

Andre kandidater, selv om jeg valgte Armidaen:

M011.430.11.041.02.jpg

729421d1338991135-new-arrival-mido-ocean-star-captain-iv-37.jpg

certina-gent-quartz-collection-ds-first-chronograph-watch-blue.jpg

20090823_1.jpg

-----------
Noen flere:

Blå Sumo; Blumo. :)

imag0907.jpg

Og en blå Ceertina DS Action Diver (men har jo den sorte allerede):

cimg2241.jpg

Redigert:
Armidaen og Flieger i bronse fra Steinhart er på vei - og av øvrig er det dette - og jeg ser jeg må filtrere litt (les; finne en retning) før den videre reisen i tid fortsetter.

20140117_185221_zps811692e4.jpg

Redigert: