En proffesjonell dykkers historie

Medlem
10. juni 2008
Innlegg
1.297
Sted
Trondheim
Jeg kom over denne siden laget av en tidligere proffesjonell dykker fra Comex og militæret. Siden inneholder mange interessante bilder og artikler, og mye om klokker. Morsomt å lese historier fra da Milsub var en "stygg" beater ;)

Et lite sitat fra "Diving Watch Stories" på siden:

In 1980 I was serving on the Portsmouth bomb disposal team, one of my roles was team storeman, I had 4 milsubs ( Military issue Rolex submariners ) in one of the drawers for ages, I tried to get some of the other members of my team to wear them, no body was interested because they didnt look cool.

Den som bare kunne spå fremtiden :cool:
 
He he.:)
Den siden har vært diskutert her tidligere.
Kjenner igjen et par av gutta på noen av bildene hans.
Mange fikk også utlevert Comex modeller som enten ble brukt ihjel eller solgt for en slikk og ingenting.
Klokkene var ikke til for jålerier, men for å brukes.;)
 
He he.:)
Den siden har vært diskutert her tidligere.
Kjenner igjen et par av gutta på noen av bildene hans.
Mange fikk også utlevert Comex modeller som enten ble brukt ihjel eller solgt for en slikk og ingenting.
Klokkene var ikke til for jålerier, men for å brukes.;)

Det må jeg enten ha glemt eller så har det gått meg hus forbi. Kan tenke meg at noen av disse klokkene ligger henslengt på loft og kjellere rundt om, og at eierne enten har glemt de eller ikke aner dagens verdi :)
 
De fleste er godt kjent med at disse er verdifulle idag.
Kjenner en som hadde en Comex. Disse ble jo utlevert til endel av dykkerne.
Etter avsluttet arbeidsforhold skulle disse leveres tilbake. De fleste gjorde selvsagt ikke det, men han var så pliktoppfyllende at han leverte den inn. Tror han gremmer seg litt idag.:)
Ellers har jeg hørt om noen som har byttet skive på den gamle klokka si for å bli kvitt den stygge reklamen.:D
 
Den er lei! Mener å huske at en eller annen på sonen her har en Redsub hvor skiven ble byttet til en vanlig skive ved service. Den er også lei!