En newbie trenger råd

holde deg vekke fra sorte (l)enker!

At det finnes forskjellige kvaliteter er kanskje ok, men jeg hadde tidligere en Tag heuer Grand Carrera Rs2 med en slik dlc coating på kassen (som skal være sterkere enn pvd), dette er en klokke med relativt høy nypris (50-60) og det var samme faenskapet der og. Hold deg vekke. De slites o blir stygt

Såfremt du bare skal ha uret noen år og hive det i søpla etterpå er det sikkert kult med sort.
Eller at du er en av de med stive albuer og som aldri berører noenting med armen.
 
Takk for mange gode tips. Jeg har forresten kjøpt meg ett sånt "klokkesett", jeg har nemlig en gammel casio som jeg bruker nå som burde byttes reim på (CASIO BEM-509GL-5AVEF Montre Collection Casio Bronze/Noire - Comptoir du Luxe - Synes den er veldig fin i virkeligheten, da den ikke er så lys eller skinnende som på bildet der).
Jeg har også blitt enig med meg selv om å ikke kjøpe en klokke med sort lenke, etter alle tipsene her.


Ellers så var jeg litt rundt i Siam (Bangkok) distriktet igår og letet litt rundt etter klokker.
Det var veldig store utvalg av casio, ,citizen og seiko.
Men de automatiske klokkene de hadde var som regel for store for mine håndledd :(


Så nå tenkte jeg det var på tide og bestille en automatisk klokke.
Budsjettet er da opp til 6.000 (med tanke på moms og toll), og den må være automatisk og gjerne med reim (ikke lenke).
Altså ganske annerledes enn den første posten, da det var et krav at den skulle være sort og ha lenke).
(Det er selvfølgelig ikke noe poeng kjøpe noe til 6.000 hvis noe til feks 4.000 duger like bra).


Størrelsemessig så burde jeg vel ikke ha en klokke over 42mm (håndleddet mitt ser ut til å være ca 17cm i omkrets, og ca 5cm sett ovenifra, målt med en dårlig plastlinjal, så helt sikkert ikke helt korrekt)..


Etter litt tråling av internett har jeg kommet på følgende forslag:

Amazon.com: Hamilton Men's H71566553 Khaki Field Automatic Watch: Hamilton: Watches

Amazon.com: Hamilton Khaki Aviation Titanium Auto Mens Watch H70575733: Khaki Aviation: Watches

Amazon.com: Victorinox Swiss Army Men's 241519 Infantry Vintage Brown Dial Watch: Victorinox: Watches

Amazon.com: Hamilton Intra-Matic Auto Men's watch #H38755751: Hamilton: Watches

Amazon.com: Hamilton Men's H38515555 Jazzmaster Silver Dial Watch: Watches

Swiss Army Officers Mecha Mens Wristwatch Model: 241371

Så da er det store spørsmålet, hvordan anbefalinger har dere? :p
 
Redigert: