En liten presantasjon av mine 3 Perpetual.

Medlem
27. jan. 2011
Innlegg
1.922
Sted
Trondheim
Det har blitt 3 stk ur ifra Kina og Perpetual.
P6140052.jpg


Her kommer en presantasjon av den første.

Den første jeg kjøpte var denne
P5060008.jpg

Den heter Power Reserve/ Date PR-02
Diameter på kassen er 41 mm, 12 mm tykk.20 mm mellom lugsa.Den kommer med skinn reim i valgfri farge med en deployant spenne og en sort gratis sillikon reim.
P5060014.jpg

Den er vannsikker til 30 m.Kassen er i rustfritt stål.
Sort urskive med dato kl 2, sekundviser kl 6 og power reserven kl 11.
Det er saffir glass oppå og mineral glass under.Man kan jo altids diskutere om det er noe å vise fram men jeg synes no det er litt stiligt.:roll:
P5060011.jpg


Urverket i denne heter ST 1780.
Jeg tror dette er Sea Gull sine urverk,men det er det sikkert noen som vet bedre en meg.
Automatisk.Det er 28 juveler, og har en power reserve på 42 timer.
21600 bph. Den er både selvtrekkende og kan trekkes manuelt.

Alt i alt så er det jo kona som stakk av med denne men hun er meget fornøyd med klokken. Kvalitetsmessig virker det som det er veldig mye ur for pengene.

Takker for oppmerksomheten så langt. (Fortsettelse følger pluttselig)
 
Spennende å se og lese om ur som ikke omtales hver dag her inne på forumet. Stå på :)
 
Del II.
Klokke nr 2 jeg kjøpte var Regulator R-05

P5160013.jpg


Diameter på kassen er 41mm,12mm tykk,20mm mellom lugsa.Rustfrittstål. Det er Safir glass på oversiden og det er såkalt "domed".
Mineral glass på undersiden.
Sølvfarvet urskive,visere i blåfarvet stål.
Quick set dato funksjon er det.(Det er det også på PR-02)
Denne klokken er litt rundere i kantene en PR-02. Litt mere femi ifølge kona.:confused:
Krona på R-05 er også anneledes en PR-02 sin krone. Mens krona på PR er rett så er krona på R er litt rund så den passer jo inn sammen den litt runde formen på kassen.

P5160021.jpg


Lugsa på denne er anneledes en på PR-02.
Denne har slike "skruer" istedenfor slike vanlige springbar`s.

P5160019.jpg


Som vanlig kommer disse med en skinnreim i valgfri farge og med en slik deployant spenne.

P5160018.jpg


Den første (PR-02) kom med sort reim. Og denne kom på brun reim.

P5160024.jpg


Det gikk ikke lang tid før den brune reima ble plukket av og TS natoen kom på.

Nato1.jpg


Og slik har den vært siden. Siden dette er et dressur så får det ikke så mye wt men jeg synes klokka er stilig med sin litt spesielle "leyout".

Nato5.jpg


Den har timeviser kl 12.
Dato kl 3.
Sekundviser kl 6
Dag og natt visning kl 9.

Urverket i R-05 heter : ST 1711
Dette tror jeg også er et Sea Gull verk.
Limer inn spesifikasjoner ifra hjemmesiden til Perpetual :

- automatic
- 21'600 bph
- 20 jewels
- 42 hrs power reserve
- fully decorated

Er veldig fornøyd med klokka så langt.
Denne er litt dyrere en PR-02 men ikke dyr nok til at det er noe tema i det heletatt

Det var det uret. Fortsettelse følger plutselig..:D
 
Del III.
Neste ur ut er denne :

P6140075.jpg


En GMT. G-02.
Denne kjøpte jeg pga at jeg ikke har noen GMT ifrafør. Ville ikke legge mere kr i en GMT pga at jeg ikke har skjønt vitsen med uret, men må nok krype til korset å vedgå at det er jo kjekt med et ur som viser 2 tidssoner. Når man handler klokker i kina foreksempel.:p
Diameter på kassen er oppgitt til 40mm ,men jeg synes den er prikk lik kassen på PR serien uten at jeg har fin målt dette.
12 mm tykk. Dato ved kl 3.
Denne ville jeg ha på lenke så det ble bestilt med.

P6140078.jpg


Lys brun skinnreim er med og den sorte sillikon reima er også på plass.

P6140071.jpg


Alex spurte så hva lengde jeg ville ha på lenka så skulle han korte inn den for meg.
Lenken er 2 tone i rustfritt stål. Ikke verdens beste sikkert, men ikke noe værre en seiko sine.Vil nok si denne er litt bedre. men med tanke på hva man betaler så er det ikke noen ting å si.

Det er et flatt safir glass på toppen og et mineral glass på baksiden. Her kan man jo også diskutere om det er noenting å vise fram. Iforhold til high end ur er det nok ikke det men, som den enkle skjel man er synes no jeg at det gjør seg jeg da.:rolleyes:

P6140077.jpg


Jeg ser ikke noe forskjell på hverken glass,urkasse eller krone iforhold til PR.
Dvs at dette uret er litt "røffere" en R-05. Mere en klokke man bruker til de mer trivielle ting. Hage med plenklipping o.l...:confused:

P6140079.jpg


Urverket i denne heter : SH RK4D
Spesifikasjoner er klippet ut ifra sidene til Perpetual og er som følger :

- automatic
- 21'600 bph
- 35 jewels
- 42 hrs power reserve

Man kan også trekke dette verket manuelt hvis man vil det.
Ingen Quick set dato på siden på kassen på denne ,men man stiller dato ved hjelp av krona på vanlig vis.
Om dette urverket også kommer ifra Sea Gull er jeg usikker på, men det er jo ganske sansynlig siden de fleste verkene som Perpetual bruker kommer derifra.

Takker for meg for denne gang å ser ikke bortifra det blir flere ur ifra Perpetual.:D
Skulle jo hatt en slik Jump hour... eller kansje en Tourbillon...? :?
 
Dette må være "value for money" som vi sier her i fjellheimen. Ikke er de så verst å se på heller. Tror jeg kommer til å handle meg en slik en med tid og stunder. Må fylle opp en ledig plass i winderen, vet du :D

Gratulerer, og takk for at du deler foto/info med oss!
 
Dette må være "value for money" som vi sier her i fjellheimen. Ikke er de så verst å se på heller. Tror jeg kommer til å handle meg en slik en med tid og stunder. Må fylle opp en ledig plass i winderen, vet du :D

Gratulerer, og takk for at du deler foto/info med oss!

Takk for det.
Jeg synes at alle de 3 urene jeg har er "value for the money". Kona synes også det. Hun" rappet " jo den første jeg kjøpte. Hun går med den ganske ofte også.
Tror ikke du blir skuffet over en Perpetual hvis du går til innkjøp av en slik. Ikke koster de noe særlig heller....
Lykke til og del gjerne hvis det blir kjøp. Fint med flere som har like klokker, kan dele erfaringer og slikt...:D
 
Så ble det en på meg også

Som du så i dagens klokke i dag så har jeg endt opp med en Perpetual, jeg også. Helt tilfeldig at den ble lagt ut for salg akkurat den dagen jeg skulle til Oslo på Rolex-GTG.

So far, so good! Kvalitetsfølelsen står på ingen måte i forhold til prisen og jeg er ikke flau over å bære denne på armen.

Ettersom min GMT har hvit skive og skiller seg litt ut fra din legger jeg ut et par bilder i tråden din.

042.jpg


019-1.jpg


023-1.jpg
 
Som du så i dagens klokke i dag så har jeg endt opp med en Perpetual, jeg også. Helt tilfeldig at den ble lagt ut for salg akkurat den dagen jeg skulle til Oslo på Rolex-GTG.

So far, so good! Kvalitetsfølelsen står på ingen måte i forhold til prisen og jeg er ikke flau over å bære denne på armen.

Ettersom min GMT har hvit skive og skiller seg litt ut fra din legger jeg ut et par bilder i tråden din.

042.jpg


019-1.jpg


023-1.jpg

:D
 
Å, jeg falt skikkelig for den hvite GMTen, og det kan jo være litt praktisk selv om jeg bare skal flytte en tidssone unna. Greier bare ikke bestemme meg for brun eller sort rem, men en sånn må jeg bare ha.
 
Sort går til alt. Brunt går til brunt.
Det koster ikke mange kronene å kjøpe en ekstra reim heller. Klem til og bestill en Perpetual i dag :D
 
Lurer på om jeg må gjøre det en av de nærmeste dagene, ja. Tenkte egentlig at neste kjøpet skulle bli en Parnis Big Pilot, på grunn av størrelsen, men denne er nok mer anvendelig. Og ikke minst veldig, veldig pen.