En lenge glemt Certina fant veien tilbake på armen.

Medlem
14. jan. 2013
Innlegg
1.170
Sted
Øst
Tenkte bare jeg skulle dele dette med dere. Det er på ingen måte en dyr gammel klokke, men syns den er en liten sjarmerende en. Sånn startet det: Modern snakket lenge om at hun hadde en Certina hun fikk i tenårene som hun trodde var borte. Men den som intet leter, intet finner sies det. Den ble funnet igjen på loftet i et gammelt smykkeskrin sent i fjor. Den kom på en lenke som vel skriker 70 tallet. Jeg sa at jeg kunne godt montere en skinnreim på den med en betingelse, nettopp at den blir brukt. "Jaja, det var greit" Akkuart årsmodell vet jeg ikke men anslår et setd mellom 70-80 tallet. Midt på et sted tenker jeg. Jeg har ikke åpnet klokken, ei har jeg kunnskap nok til og vite hva jeg ser på eller verktøyet som skal til for å åpne den. Men det morsomme er at den tikker og går relativt nøyaktig etter over 30 år. Den har flotte patinerte visere, noe brunt er det der ihvertfall. Den er godt brukt den gang i tiden for de kantene som engang var "skarpe" er blitt "runde" Noen verdi er det ikke i denne sett bortifra affeksjonsverdien da. Men som sagt syns jeg det var en sjarmerende liten sak. Her er noen bilder jeg knipset.





Her med da med den nye reimen.


Eneste håndledde i nærheten var mitt eget for testing. Men det viktigste er at modern ble veldig fornøyd og vil ha flere reimer.


Takk for meg.
 
Jeg er litt i samme situasjon, har funnet en glemt quartz Omega etter min farfar som i morgen den dag går til Lervik i håp om at det kanskje går an å få liv i den igjen :)
 
Jeg er litt i samme situasjon, har funnet en glemt quartz Omega etter min farfar som i morgen den dag går til Lervik i håp om at det kanskje går an å få liv i den igjen :)


Lykke til @mushkin, de får den sikkert til å gå igjen :)
 
Redigert av en moderator: