En kul racing kronograf med stramt budget men hvilken?


Denne støttes! Var ikke klar over disse modellene. Lekre var de. Jeg hadde definitivt sett på de, fremfor TAG (personlig smak selvsagt).
 
Denne liker jeg godt. Akkurat over budsjett kanskje..?

http://www.christopherward.co.uk/mobile/watches/sport/c700sks.html

c700_compositesks_72.jpg
 
Takker for mange fine forslag :) Har sett og testet longines på armen. Skikkelig fine ur men synes de blir litt små men sine 41/42mm. For meg så er det nok uaktuelt å gå under 43mm i diameter og rundt 15mm høyde.
 
Takker for mange fine forslag :) Har sett og testet longines på armen. Skikkelig fine ur men synes de blir litt små men sine 41/42mm. For meg så er det nok uaktuelt å gå under 43mm i diameter og rundt 15mm høyde.

Ja da blir de vel litt små, med unntak av den første jeg linket til som er 44,5 mm.

Ellers så får du veldig mye for pengene hos Hamilton men det er kanskje ikke din stil?
For +/- 5.000 får du en fin brukt av disse, jeg har tidligere hatt to stykker og var fornøyd med disse:

20150117_225152_zpsf02475f6.jpg
[/URL][/IMG]

20141209_231308_zps4b60fb7b.jpg
[/URL][/IMG]
 
Er nok veldig låst på TG nå:) og valget står mellom disse. Skal jeg få tak i en 1887 versjon til en bra deal så ser det ut som jeg må ta til takke med en med grå front. Veit ikke helt om jeg liker det







I lands problemer er også problemer :)
 
Redigert:
Så kom den inn fra sidelinjen. Er vel den flotteste klokka jeg har sett. Hva er kjangsen for og skaffe seg et sånt ur her i Norge?

 
Redigert:
TG er et safe men kanskje litt kjedelig valg, synes jeg. B&M mer spennende, de har norsk distribusjon slik at det bør vel være mulig å skaffe.
 
Nå har jeg ikke ni-lest hele tråden, men hva med en dritfet Hamilton Pan Europ? Om ikke den er solgt, så er det en billig sort en til salgs her på k/s også:
jpeg-3.jpg


Ellers er denne helt rå, synes jeg (Longines Heritage 1973):
LONGINES_HERITAGE_1973_DIAL2-1024x682.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Topher
Glemte å si noe om pris ^ Hamiltonen har jeg sett for 8-9-tusen, pent brukt. Ellers er vel nypris snaue 15k, kanskje? LItt usikker. Longines-en koster 23k ny, men tipper det er mulig å få den noe ned i pris.
 
Hei.
Jo jeg har kjøpt meg en omega po av alle ting :)Men titter jo på klokker enda som de fleste som kommer innom her på tidssonen Og mangler fortsatt en skikkelig kul kronograf klokke.
Den var skikkelig fin den hamilton klokka :) kanskje noe å tenke på når det begynner å bli tid for et nytt klokkekjøp
 
Hva med en vintage Speedmaster Mk II? Mye triveligere priset enn måneklokka, og det samme fine manuelle verket. Kul kasse om man liker det litt retro. Ville mye heller ha en brukt og kanskje til og med litt sliten Mk II enn en ny Hamilton.

Kan også fås med eksotisk racing dial, men da er vel mye av prisdifferensen til måneklokka spist opp.

blog_omega-speedmaster-mark-ii-omega-speedmaster-1969-2_grande.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hmm. Var ikke mange sånne hamilton pan europe chrono i blått tilsalgs ivertfall. Skikkelig sjelden vare.