En klokkomans økonomi

Jeg har en helt normal lønn, og for min del er det prioriteringer. Som nevnt litt over her, kjøper man 4-5 fine klokker brukt, har man en fin mulighet til å bytte ut og styre med hobbyen uten at det koster noe mer :) Startkapital på 150K så kommer man greit i gang :D

Jobber som sjømann i Offshore og tjener bra men skulle jønske jeg hadde mer pondus til å bare hoppe i det og kjøpe min neste Rolex uten og vri på kroner og ører. Har en sperre der jeg helst så forsvant. Da jeg kjøpte Exploreren min var det som om en liten djevel satt på skuldra og maste: kjøp den.....kom gjen,a.....kjøp...kjøp...... Handelen ble gjort og jeg har ikke angra siden. Håper denne lille djevelen dukker opp snart igjen...hehe:)

Har en sperre der jeg helst så forsvant. Da jeg kjøpte Exploreren min var det som om en liten djevel satt på skuldra og maste: kjøp den.....kom gjen,a.....kjøp...kjøp...... Handelen ble gjort og jeg har ikke angra siden. Håper denne lille djevelen dukker opp snart igjen...hehe:)

Den djevelen besøkte meg igår.

Dette er jo den absolutt rimligste hobbyen jeg noen sinne har hatt!!
Hver gang jeg har bestemt meg for hva jeg skal kjøpe så får jeg lyst til noe annet når jeg pløyer gjennom trådene her på TS:cool: ......og slik går ukene.....

Jeg har nok en priveligert økonomi, men er forbanna gjerrig......

Jeg skylder på strategisk annonseplassering;)
cb69f152.jpg

Mitt svar må være at en som regel "må krype før en kan gå". ;)

Vi har alle vært yngre og begynt på et eller annet lavere prisnivå.
De færreste begnner å "samle" på et ur til mangfoldige tusen...tror jeg.

I tillegg er det en spredning i alder på TS'ene,- ergo er vi på ulike steder på livslinjen.

En må som oftest prioritere,- klokker først, deretter bil, bolig, partner og til slutt familien.. :D ...for den kan jo forsørges av partner!

Lykke til!

[video=youtube;K_7JrmF90ek]http://www.youtube.com/watch?v=K_7JrmF90ek&feature=player_embedded[/video]

Kravene til presentasjon greit ivaretatt....:cool:

Det er lett å skape en liten formue i valutamarkedet.

Man bare starter med en stor formue.

Nei, seriøst. Prioritering, prioritering og atter prioritering. Det er ikke uten grunn at det heter WIS. ;)
Og om du er forsiktig, så er ikke dette en veldig dyr hobby å ha..

Er ikke så mange andre hobbies en har glede av 17-18 timer i døgnet (og kanskje en og annen klokkedrøm i tillegg) - og som man ved å kjøpe brukt nærmest bare har deponert på varene...

:)

Er jo mange måter å gjøre dette klokkegreiene på har jeg inntrykk av.

Noen bytter ofte, andre bytter sjelden, noen bytter aldri og andre har mange rimeligere klokker, noen har få dyre, andre har litt av hvert osv.

Jeg forsvarer kjøp med å tenke at det er jo ikke så dyrt om jeg har klokken i ti år eller mer.. Også sparer jeg hele tiden en god slump av inntekten til alt fra bolig, bil, reise, klokke osv. Så kjøpes de forskjellige tingene ut etter anledningen.

Inntekten for meg går som regel litt opp og ned etter markedet, og derfor er det greit å ha en god buffer i bakhånd uansett. Om jeg ser at jeg klarer meg fint selv i dårlige tider, er det enklere å ty til et kjøp når man gjør noe som forbedrer situasjonen.

Som de fleste forran meg har fortalt, kjøp secondhand og få pengene igjen ved salg :D

Jeg selv er fortsatt lærling og kan ikke akkurat si jeg har en monsterlønn, men jeg kjøper og selger og styrer på
og går sjelden/aldri i minus. Viktigste er vell reserch, ikke overbetal og ikke gi fra deg uret ved salg :)