En klokke fra det ytterste mørke.....

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
Midt-Norge
Denne crazy klokken har alltid pirret min nysgjerrighet siden den ble lansert som en Edition utg. på 1955 eks i 2005.
Da den plutselig lå for salg her inne på SP KS av kjent Good Guy ble kontakt opprettet sporenstreks :mrgreen:

Brandet er kjent for sine tildels friske signaturklokker som...f.eks Coin klokken fra 1965,der en 20$ mynt i gull var skiven,-i 1980 da de lanserte Golden Bridge klokken. Eller den kanskje mest kjente,... Admirals`s Cup klokken.

Grunnleggerene Gaston Ries og René Bannwart startet Corum i 1955 og utga sin første klokke året etter i 1956.
Corum ble solgt til Amerikaneren Severin Wunderman i år 2000.....Noe av det første han gjorde var og relansere og modernisere Admiral`s Cup og ikke minst Golden Bridge klokkene.......

Så til min klokken jeg nå har på lanken.....Den er helt syk på hånden !!!......for et uttrykk den formidler:rolleyes: om du syns den virker for dominerende og prangende på bilder må du for guds skyld aldri finne på og kjøpe en ! da disse ordene blir uten mening når du pakker opp klokken og får se den i live.

Og til @Mathfjeld .....jeg kjøpte ikke den som lå på finn.no til kr 68,000:)......Den har ligget der i snart 2 år for salg,og det forteller meg at slike klokker må man bare beholde livet ut (kanskje:mrgreen:)

Har en jobb der jeg konsulterer kunder hele dagen,og er rimelig spent på om "hitraten" går ned :p pga denne banditen av en klokke på hele 45mm og en høyde på nesten 2cm !! Er faktisk skrukrone og vanntett til 200m,samt en mega fet kalveskinnremm med dobbel foldespenne i super kvalitet.

Er så inn i helvete fornøyd med denne klokken pt:)

Da kjører vi noen bilder.....

corum001_zpsed3e5b60.jpg
[/URL][/IMG]
corum002_zps7389843d.jpg
[/URL][/IMG]
corum009_zps76bea350.jpg
[/URL][/IMG]
corum008_zps26d722ec.jpg
[/URL][/IMG]
corum005_zps37a5b308.jpg
[/URL][/IMG]
corum007_zps00758cb6.jpg
[/URL][/IMG]
corum004_zpsfd75bbcc.jpg
[/URL][/IMG]
corum003_zps4d23512f.jpg
[/URL][/IMG]
h001_zpsb0e9c2fb.jpg
[/URL][/IMG]

Som dere ser er det en Corum Bubble Privateer.

Takk for titten denne gangen:eek:

Redigert av en moderator:
Hahahaha, du er gal, men mye respekt skal du få for dette valget. Elsker når folk tørr å hoppe ut på dypenden uten å se seg for :mrgreen:

Gratulerer så mye, var farlig nærme ved å kjøpe denne selv.
Du vet hvor du skal sende PM om/når den skal flippes:mrgreen:

Hå hå, gratulerer!

Som jeg sa i SP ville jo en Corum "pirat" være svært vanskelig å toppe