En klassiker kom plutselig i hus

SantaMonica

Støttemedlem
Medlem
25. nov. 2014
Innlegg
2.098
Sted
Jessheim/Brooklyn
Min andre unboxing her på TS ble i likhet med forrige gang nærmest en impulsiv handling. Når en vinglepetter skal bestemme seg er det ikke godt å vite hva som kommer... Hadde flere ur i kikkerten, hvor flere av dem strengt tatt var ganske ulike det jeg endte opp med.

Vel, det hele startet i går mens jeg spaserte i Oslos gater... "Tilfeldigvis" gikk jeg forbi Paleet hvor jeg visste at Bjerke holdt til. Jeg visste også at Bjerke hadde mange gode tilbud i disse dager. Grunnet en del nødvendige innkjøp til hus og hjem har dessverre min holy grail glidd litt langt unna (...men bare vent!). Derimot var flere andre modeller innen rekkevidde. Tittet litt på flere ur og ble samtidig overrasket over hvor trivelig betjeningen var.

I dag hadde jeg tenkt nok. Jeg tok en telefon inn til Bjerke på Paleet og spurte litt rundt et ur som alltid har vaket i horisonten min uten at det har blitt til noe. Uret lå i Nedre Slottsgate og der hadde de akkurat stengt. Men den særdeles serviceinnstilte butikkdamen tok noen private telefoner og fikset en transport fra den ene avdelingen til den andre. Med bare en time igjen til stengetid kastet jeg meg i bilen og gjorde unna etappen fra Øvre Romerike til Oslo sentrum på rekorddtid.

Tilbake et par timer senere var det klart for en liten fotoseanse:

Min første pose fra norsk AD:
IMG_0075_zps9f3dgh5d.jpg


På flyvemaskiner har jeg forstått at den sorte boksen strengt tatt ikke er sort. Min sorte boks var åpenbart sort som natten:
IMG_0076_zpsfh944xbr.jpg


Og der var vel mye av spenningen over hos dere som har lest så langt:
IMG_0077_zpsqovup97d.jpg


Jepp - det ble en Speedmaster. Så klassisk som det kan bli.
IMG_0079_zpsg2eqkm80.jpg


Forseggjorte greier. Ikke rart prisen har gått mye opp. Men er jo litt kult også, da...
IMG_0080_zpsyc1djyr3.jpg


Følger med litt av hvert. Jeg som aldri har byttet en reim. Får vel lære meg det nå som jeg har kjøpt alle reimers mor (?):
IMG_0083_zpslz6zlifo.jpg


Kjekt å vite at jeg nå er kalibrert tidsmessig for å være med på alt fra ekstreme dyp til turer i verdensrommet. Man vet jo aldri, plutselig får man et tilbud om å slenge seg med en helg, og da er det jo dumt å stå der uten et egnet armbåndsur.
IMG_0086_zpsddwbznvd.jpg


Moonraker!
IMG_0087_zpsnknzhaku.jpg


Avslutningsvis må jeg virkelig skryte litt av Bjerke på Paleet. De to damene som jobbet der i dag var svært trivelige. Hadde ikke forventet så bra service hos en AD som helt sikkert blir rent ned av kunder året rundt. Men der tok jeg feil. Tipp topp tommel opp :)!