En kjapp utboksing av pakke fra Malaysia

Medlem
6. juni 2012
Sted
Sørlandet
Selv om jeg nylig har bestemt meg for å dreie fokus litt i retning av Sveits/Tyskland/vintage var det en klokke som manglet i samlingen. Dette er en desk-diver som passer perfekt når Blå Mako blir for dressy og Orange Monster for monstrøst. Den ser flott ut på lenke, gummi og NATO. Lavbudsjettklokkenes "sub" - det enkle (og riktige?) svaret når noen spør etter dykkerklokke til rundt en tusenlapp.

Siden dette er noe de fleste har sett før, tar jeg det litt kjapt.

Eske, isopor, blå klokkeboks.
2014-04-10083337_zps3afc27ca.jpg

Seiko SKX007!
2014-04-10083524_zpsd013dbcb.jpg

Meget lang og ganske slapp lenke:
2014-04-10083921_zpse00f40b2.jpg

På NATO:
2014-04-10090730_zps972cacab.jpg

På pent brukt gummi:
2014-04-10093930_zps5409121e.jpg

Og endelig fikk jeg forkortet lenken en del. Ikke den mest solide lenken jeg har vært borti, men ganske behagelig.
2014-04-10113138-1_zpse4541e70.jpg

Nå skal jeg dykke ned i noe prosjektrapportering, i trygg visshet om at klokka holder vann :mrgreen:

Takk for oppmerksomheten :)

Den der har jeg lyst til å kjøpe selv, fordi jeg tilhører den ekstremt mikroskopiske avvikergruppen av suspekte individer som ikke forstår vitsen med Submarinere, eller for den saks skyld dykkere på landkrabber i det hele tatt. (Ja, jeg vet jeg nettopp har unboxet et/en monster, men det er liksom noe annet det.) Men for en tusing kan jeg jo alltids prøve, fordi jeg tenker at den kan gi en slags følelse som kan minne om en sub-følelse. Subconsciousness liksom. (Regner med at menigheten nå reiser seg i harme og fordømmelse hvis jeg er på jordet, som jeg jo allerede med all mulig tydelighet har avslørt at jeg er).

Men jeg stusser på en sak; på bilde 2 ovenfra ser det ut til at dag er angitt på italiensk (SAB= sabato=lørdag), mens dagene er engelske på de øvrige bildene? Har denne flere språk enn japansk og engelsk (som på monster)?

Beklager at jeg griser til unboxing- og gratulasjonstråden din, det føltes bare så naturlig å spørre her. Jeg får slenge på et Gratulerer! jeg også da, i håp om tilgivelse og forståelse...

Gratulerer med ny beater :)

Takk takk :)

Den der har jeg lyst til å kjøpe selv, fordi jeg tilhører den ekstremt mikroskopiske avvikergruppen av suspekte individer som ikke forstår vitsen med Submarinere, eller for den saks skyld dykkere på landkrabber i det hele tatt. (Ja, jeg vet jeg nettopp har unboxet et/en monster, men det er liksom noe annet det.) Men for en tusing kan jeg jo alltids prøve, fordi jeg tenker at den kan gi en slags følelse som kan minne om en sub-følelse. Subconsciousness liksom. (Regner med at menigheten nå reiser seg i harme og fordømmelse hvis jeg er på jordet, som jeg jo allerede med all mulig tydelighet har avslørt at jeg er).

Men jeg stusser på en sak; på bilde 2 ovenfra ser det ut til at dag er angitt på italiensk (SAB= sabato=lørdag), mens dagene er engelske på de øvrige bildene? Har denne flere språk enn japansk og engelsk (som på monster)?

Beklager at jeg griser til unboxing- og gratulasjonstråden din, det føltes bare så naturlig å spørre her. Jeg får slenge på et Gratulerer! jeg også da, i håp om tilgivelse og forståelse...

Takk for det :) Jeg har aldri hatt en sub på armen så jeg kan ikke si så mye om hvordan dette er sammenlignet med sub-følelse, men ihvertfall kan jeg oppklare at denne bare har to språk; engelsk og italiensk(?). Dette er altså en SKX007K2 som er beregnet på eksport, og jeg ville da anta at den litt dyrere hjemmemarkedsutgaven SKX007J2 har engelsk og japansk.

Meningsfyltheten av dykkerklokker på armen til ikke-dykkere er et interessant tema, men mitt utgangspunkt er at de ser kule ut og er generelt ganske solide, og jeg synes det er en fin bonus om de er ordentlig vanntette også, selv om de i mitt tilfelle bare brukes til enkel småsvømming i temperert vann. Jeg synes ikke man trenger ikke være astronaut for å ha lyst på Speedmaster heller :)

Gratulerer med den obligatoriske beateren. Jubileelenken er nesten like grusom som seiko sin gummi, den fortjener en Super Oyster;)

Gratulerer med den obligatoriske skx'n. Lenka bytter du med superoyster eller superjubilee fra wjean på ebay. Billig oppgradering :)

:rolleyes:

Gratulerer med den obligatoriske beateren. Jubileelenken er nesten like grusom som seiko sin gummi, den fortjener en Super Oyster;)

Gratulerer med tøffing :D

Gratulerer, veldig pen på nato :D

Gratulerer så mye! :)

Gratulerer med tøff beater :)

Gratulerer med den obligatoriske skx'n. Lenka bytter du med superoyster eller superjubilee fra wjean på ebay. Billig oppgradering :)

:rolleyes:

Tusen takk :)
Den fortjener nok en litt suprere lenke, ja...

Jeg har aldri hatt en sub på armen så jeg kan ikke si så mye om hvordan dette er sammenlignet med sub-følelse, men ihvertfall kan jeg oppklare at denne bare har to språk; engelsk og italiensk(?). Dette er altså en SKX007K2 som er beregnet på eksport, og jeg ville da anta at den litt dyrere hjemmemarkedsutgaven SKX007J2 har engelsk og japansk.

Meningsfyltheten av dykkerklokker på armen til ikke-dykkere er et interessant tema, men mitt utgangspunkt er at de ser kule ut og er generelt ganske solide, og jeg synes det er en fin bonus om de er ordentlig vanntette også, selv om de i mitt tilfelle bare brukes til enkel småsvømming i temperert vann. Jeg synes ikke man trenger ikke være astronaut for å ha lyst på Speedmaster heller :)
Aha! Det var veldig oppklarende @Auto Winder, jeg vil fryktelig mye heller ha italiensk enn japansk, jeg vil faktisk komme til å bruke det, så da har du korrigert min sannsynlige bestilling. I følge det jeg leser skal J indikere Japan made, hvilket jeg idiotisk nok egentlig var villig til å betale litt ekstra for, og K ikke-Japan made, i ellers identiske ur. At det også er språkforskjeller har jeg ikke fått med meg før. Så da er de jo slett ikke identiske. Da blir det K-modellen på meg i stedet. Får bare krysse fingrene for at jeg ikke får en gresk versjon... Det er nemlig gresk for meg.

Noen som vet om dette gjelder for Monstere også forresten? Min J-monster har japansk i tillegg til engelsk; har noen her K-monstere og kan si noe om hvilket språk som er levert i tillegg til engelsk?

Enig i dine dykker- (og astronaut!)vurderinger. Vi skal vel også være ytterst forsiktige med å etterlyse meningsfylde i det vi driver med...

Redigert av en moderator:
Aha! Det var veldig oppklarende @Auto Winder, jeg vil fryktelig mye heller ha italiensk enn japansk, jeg vil faktisk komme til å bruke det, så da har du korrigert min sannsynlige bestilling. I følge det jeg leser skal J indikere Japan made, hvilket jeg idiotisk nok egentlig var villig til å betale litt ekstra for, og K ikke-Japan made, i ellers identiske ur. At det også er språkforskjeller har jeg ikke fått med meg før. Så da er de jo slett ikke identiske. Da blir det K-modellen på meg i stedet. Får bare krysse fingrene for at jeg ikke får en gresk versjon... Det er nemlig gresk for meg.

Noen som vet om dette gjelder for Monstere også forresten? Min J-monster har japansk i tillegg til engelsk; har noen her K-monstere og kan si noe om hvilket språk som er levert i tillegg til engelsk?

Enig i dine dykker- (og astronaut!)vurderinger. Vi skal vel også være ytterst forsiktige med å etterlyse meningsfylde i det vi driver med...

@aek jeg har også lagt merke til at det er mye fokus på at J-modellene er laget i Japan og K-modellene muligens i Malaysia, men jeg mener jeg leste ett eller annet sted at det er veldig strenge krav til at kvaliteten skal være den samme i begge variantene. Nå har jeg aldri hatt anledning til å sammenligne K og J av samme modell, så dette vet sikkert andre mer enn meg om. Men jeg har "tilfeldigvis" et Orange K-monster her og kan bekrefte at den sier SAB, DOM, LUN, MAR, MIE, JUE, VIE alternerende med engelske ukedager :)
Om alle K-modeller kommer med italienske dager eller om det for eksempel er begrenset til det partiet som CreationWatches selger, kan jeg ikke si...

MEN; jeg fant nå mens jeg skriver dette et sted som påstår at J-modellene oftest er engelsk/arabisk og K-modellene som regel er engelsk/spansk; kan det tenkes at SAB, DOM, LUN etc. er spansk og ikke italiensk?

Redigert av en moderator: