En drømmeklokke(?)

Failer på skala på bezel og 21mm remfeste, men utenom det er det homerun
IMG_20180723_201521_892.jpg
 
Dette er bra tråd! Jeg har lenge håpet å finne ganske nøyaktig det samme, men jeg har også hatt som krav at det skal være "ordentlig" GMT funksjonalitet ved at timeviseren kan hoppe uten å stoppe klokken, som på Rolex. Altså ikke ETA 2893-2 typen der det er GMT viseren som kan justeres på denne måten. Har selv hatt Aquadive'en som foreslås her ettersom det var det nærmeste jeg kom. Kul klokke, men det ble altså feil urverk.

Før jeg forstod meg på Rolex forsøkte jeg, kanskje litt naivt, å få diverse AD til å sette en diver bezel på en GMT Master II, men det var ikke særlig aktuelt... Det hadde uansett vært en innertier for meg.
 
Redigert av en moderator:
Denne er også temmelig nære, om en kan tøye begrepet bezel til å være innvendig også...
21mm. At den er sub $1000 kan kanskje være positivt om det skal være en daglig beater?Vis vedlegg 105641

Artig forslag, men for mange kompromisser ift. mine personlige preferanser. Indre bezel er den største dealbreakeren, da bezel må være lett (raskt) tilgjengelig :)
 
  • Liker
Reaksjoner: ragamuffin
Imponert over hvor mange gode forslag TS-gjengen har klart å lete frem til tross for veldig vanskelige krav! Det er litt av en sjelden fugl du leter etter @Jon Henrik, men det er jo litt av moroa også. Har søkt litt rundt, og det virker som om 99% av klokkene som eksisterer med bezel for tidsmåling ikke har GMT-funksjon, og de få som finnes har frustrerende nok nesten aldri en bezel med minuttvisning, men heller timer...

Denne bryter med noen av kravene, bla. med en størrelse på 45mm og bezel med reversert minuttskala for nedtelling (apropos sjelden!), men den er kul nok til at jeg tenker den likevel kan være av noe interesse. :)

Mühle Glashutte Naval Battalion:

Seebataillon-GMT-liegend.png
 
Redigert:
Så vanskelige krav da.

Omega GMT seamaster er nok det nærmeste og peneste man kommer, med mindre hvis man bytter GMT-bezelen på en 16710 med en 16610-bezel.