En datejust blir til...

Kan bli en stund til neste gang... Det viste seg - og jeg mistenkte det jo egentlig, at den siste fjæra - en del som kalles 5091 på dette verket, (3035 rolex :) ) egentlig var brukket. Den hang sammen på en rar måte, og jeg så at det manglet en del. Dette var noe av det jeg trodde, at datomekanismen var årsak til feil, uten å kunne begrunne det da. Jeg tror kanskje at rolex er et urverk du egentlig ikke kan ødelegge ved å hurtigstille dato for nære midnatt, men denne fjær er alikevel røket. Det vanker en skikkelig (NATO) :) premie til den som klarer å spore opp en slik fjær til meg i Oslo området. Jeg har allerede satt "gutta" på jobben, men jeg er en utålmodig sjel. Hvis noen klarer å spore opp en del i dag, blir jeg glad.

Mvh

Greg
 
Redigert:
På tide å vekke denne til live igjen. Jeg burde tatt bilder av innpakkingen, men det gikk litt for raskt for meg, plutselig var alt på plass. I forrige uke. Lang ferie, venting på del osv osv... Nå er den klar. En ganske jevn amplitude i samtlige posisjoner, maks 270, min 250. Avvik på 2-3 sek i fire posisjoner, og 7-8 i femte posisjon, krone ned. Er rimelig fornøyd. Ble ganske bra med ny lenke også. Nå skal den tilbake til eier.




En stram lenke







 
Wow, godt jobba @Greg! For fremtiden er det jo også kjekt å vite at du har stålkontroll på service av Rolex :D
 
Redigert av en moderator: