En bildetråd om remmer

Hei,

Er på jakt etter en grønn kanvasreim i størrelsen 24 mm. Er det noen som har nettsider å anbefale?:)
 
image.jpeg

Må si SMPen gjør seg på sort skinn, her en 22(!)mm Bulang&Sons.
 
Jeg skal slå nok et slag for en av sonens remmakere, @Olando.
Han har laget en utrolig komfortabel zulu i skinn til Dietrichen min, og sømmen matcher 99,8% fargen i viserne. Dette er flott håndverk, og jeg er meget fornøyd.
Jeg kan varmt anbefale han fremfor å se uttaskjærs.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpg
 
Ser bra ut. Hvordan føles den?
Jeg har et par gavekort derfra som jeg snart må få brukt og hadde egentlig tenkt å holde meg til natoremmene, men jeg har egentlig nok Nato ...
Hei
Anbefaler denne. Sitter godt da den er forholdsvis myk. Kvaliteten til den prisen er det ingenting å si på.
Stingene er mer sandfarget:
9SMlyLi.jpg
enn på bildet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Minuteman
Nomos Horween Shell Cordovan rem i brun farge. Nydelig kvalitet, og spesielt nå etter den begynner å bli "gått inn" er det uten tvil en av de mykeste lærremmene jeg har prøvd på armen.

26288768460_c01288ac66_b.jpg
 
Da fikk jeg til slutt tak i den sagnomsuste "bracelet Nageur de Combat " Klarte å spore opp dette via en fransk kontakt.

Remmen er helt klart simple stupid men fungerer for en som stadig må ta av klokken, samt at den er litt "salty" mao cool :D

IMG_20160525_204157_edit_1464202169090.jpg


Dersom noen andre syntes remmen falt i smak, send meg en PM. Jeg har en til, dog ikke for kraftige håndledd
 
  • Liker
Reaksjoner: bragemann
@Mr Davis reim i et stykke med "strikk"? Hørtes praktisk ut i så fall.

Her får Everest en del armtid. Meget happy med kvalitetsfølelsen, tung og solid både gummin og buckle. Kurvaturen inn mot kassen gjør den også veldig grei å bære
DSC_0924.JPG
 
@Mr Davis reim i et stykke med "strikk"? Hørtes praktisk ut i så fall.

Her får Everest en del armtid. Meget happy med kvalitetsfølelsen, tung og solid både gummin og buckle. Kurvaturen inn mot kassen gjør den også veldig grei å bære
Vis vedlegg 7790

@adamskater , det er korrekt. Remmen er elastisk og sitter godt. Passer og godt for en som liker å flytte uret på håndleddet, samt at det reduserer "kronegnag" ;)