En bildetråd om remmer

null_zpsbe4954b2.jpg

Denne var dritkul og original. Liker kombinasjonen av materialer:) Hvordan fungerer forresten spennen?

Denne var dritkul og original. Liker kombinasjonen av materialer:) Hvordan fungerer forresten spennen?

Skal en vanlig spenne på har bare ikke gjort det:) Denne er og den sorte i semsked er bestillt av en kunde som ville ha en spesiell type spenne på som jeg har på vei i posten. Den stålgreia er en zulu-ring som fungerer som første keeper og så kan man selv velge om man vil ha lær keepern eller canvasen. Eller begge om det funker:)

Laget noen oldschool Paneraireimer i 26/26mm. Innsydd GPF buckle og keeper. Syns de fikk en fin vintagelook. (Ser jeg må oppgradere den gamle Iphonen min, får ikke linsen ren.)
null_zps7b74c6ac.jpg

Det der ble jo meget pent @Olando !

Hvor kjøper du spenner og skinn om dagen?

@Layersman Spenner kjøper jeg 95% på ebay, resten gjennom ebayselgere men på privaten etter at jeg har handlet hos dem. Lær kjøper jeg en del fra sløyd-detaljer.no og mye ebay. Bruker meste veg-tan lær for tiden som jeg farger selv. Begge reimen ovenfor starte som helt lyse og ubehandlet. Og hvis jeg kommer over et loppemarket er jeg han raringen som står å lukter på gamle vesker:)

Redigert av en moderator:
Og hvis jeg kommer over et loppemarket er jeg han raringen som står å lukter på gamle vesker:)

Den raringen er jeg og. Folk ser på meg som om jeg var kriminell! :)

Spenner har jeg og kjøpt på eBay - men synes rett og slett noe av det er litt vel dyrt. Har sett det finnes sider hvor man kan kjøpe en hel "lot", men det er gjerne opp til 200 stk (litt vel mye). Men da blir prisen iallefall god.

Takk for tipset mht sløyd-detaljer. Den har jeg ikke sett før!

@Olando
Du lager noen fantastisk flotte remmer!

Jeg bestiller samme rem som Endofmessage kjøpte til sin Explorer. Send meg betalingsdetaljer på PM.

Redigert av en moderator: