En bekjennelse om savn

Medlem
29. jan. 2010
Innlegg
844
Hei påfugler,

Svært lenge siden sist jeg har vært her inne, og det med vilje. Vel vitende om at sykdommen ligger der latent.
Jeg solgte ut nesten alt i samlingen min før jeg forlot asylet, investerte i en halvgammel Ferrari og håpet det skulle holde.

Jeg har lært at det dessverre (heldigvis?) ikke er mulig å slukke en slik interesse som dette.
Jeg tar meg selv i å brålese igjennom salgsannonsene på TS oftere og oftere. Spørs om jeg ikke havner på kjøret igjen utpå våren...

Tre svært savnede følgesvenner som får det til å bruse, hvorav to fortsatt er på sonen så vidt jeg vet;

546209_10150770046880733_249693931_n.jpg

151046_498297090732_1966357_n.jpg

300668_10150439699765733_288529533_n.jpg


Snakkes før dere aner det....

Mvh Ursa
 
Å fornekte forlystelse er å fornekte livet, Ursa Major.
Velkommen tilbake, og... ikke selg noe mer nå du;)
 
Du trodde du var trygt ute, men

al_pacino_godfather_3_pull_me_back_in.gif


Velkommen tilbake! Du har vært savnet. Din skramlete gamle 5508 er ihvertfall fremdeles her.

23388ACE-F65A-4B9A-A214-A1D19537C2CF-13869-000008E6054E948F.jpg
 
Vakkert, Hopalong. Og takk for den vennlige velkomsten (I'm doomed...).

Jeg solgte unna alle klokker jeg ikke hadde en historie med, en 16710 jeg fikk til 30-årsdagen av mine foreldre, og en 1601 jeg fikk (kjøpte selv?) i morgengave da jeg giftet meg. Ja, og en Universal Geneve nedarvet fra selveste gamme'rn.

16710 har fungert som daglig beater og begynner å få litt personlig preg.
Titter litt på vintage Rolex igjen nå, så får vi se hva tiden bringer.

Hopalong må mer enn gjerne si i fra om han brått blir full og gal (noe jeg visst må ha vært da jeg solgte).

AAARRRGHHH
 
There aint no cure for love ...

Du får gjerne poste litt dagens fra din Ferrari ;)
 
Vakkert, Hopalong. Og takk for den vennlige velkomsten (I'm doomed...).

Jeg solgte unna alle klokker jeg ikke hadde en historie med, en 16710 jeg fikk til 30-årsdagen av mine foreldre, og en 1601 jeg fikk (kjøpte selv?) i morgengave da jeg giftet meg. Ja, og en Universal Geneve nedarvet fra selveste gamme'rn.

16710 har fungert som daglig beater og begynner å få litt personlig preg.
Titter litt på vintage Rolex igjen nå, så får vi se hva tiden bringer.

Hopalong må mer enn gjerne si i fra om han brått blir full og gal (noe jeg visst må ha vært da jeg solgte).

AAARRRGHHH

Du er jo snart WIS (1000 poster) Burde vel markere det med noe;)
 
Velkommen tilbake!

Var det deg som postet en tråd i RR forumet om RRS? Hva skjedde?
 
Den fortapte sønn vender hjem. Hyggelig. Skjønner godt at du har abstinenser når jeg ser bildene av de tre godbitene som en gang var i ditt eie.
 
Leser dine undertoner og forstår at dette faktisk kan være et alvorlig problem:(.....Det og da mestre og være offline over en lengre periode er nok til god hjelp for sjelen.

Vi trenger alle en indre reise, eller et dypdykk i vår sjel for og stake ut en troverdig og farbar vei mot vår endestasjon.
Ser også en skremmende tendens til at enkelte kjøper klokker etter andres pipe,og dermed er utro mot sine distinkte grunnprinsipper. Dette skaper et tomrom som klokken bare fyller når nyhetene interesse er på topp. Så fyker det nedover igjen og det flippes og flippes for og tekkes og glede medasylanter.

De fleste av oss har nok fått mang en kommentar fra vår bedre halvdel om at dette er en tidstyv av rang, og nå må du skjerpe deg og få trynet opp av paden......

Legger også merke til at 20/80 regelen også dominerer her inne,dvs at 20% av brukerene står for 80% av trafikken. Sier ikke at det er negativt,men det er jaggu mye pjatt her inne også. Dette på godt og ond,men mest godt.

Ser også en enorm eskalering ved bruk av kapital av enkelte brukere,som for 1-2 år tilbake kun hadde en Omega til 10-15 K og i dag har klokker for 200-300 K ......håper ikke dette er 'rammelån' og fixe avtaler 'kona' ikke vet om.

Ser også at det er 8-10 faste hardcore brukere om er forsvunnet i dypet ,forhåpentligvis for en kort periode,men mann gjør sine tanker.

Hvis mann også lesere litt mellom linjene til enkelte her inne,så roper faktisk noen om hjelp !!
Oppsummert,-er nok TS til mer hjelp en skade,og en døråpner til horologiske reiser av uante dimensjoner for deg min venn ;)


Ble litt off topic dette,men i bunn og grunn samme sak,men litt mer vidstrakt.


Mvh
Timebandit.

Edit: Velkommen tilbake.
 
Redigert:
Var det servicen på Ferrari'n som fikk deg på "bedre" tanker?
Ursa: Hmm, ble det så dyrt, ja. Det er jo en flott Rolex. Jeg må innom TS igjen...

:D
 
Ser også en enorm eskalering ved bruk av kapital av enkelte brukere,som for 1-2 år tilbake kun hadde en Omega til 10-15 K og i dag har klokker for 200-300 K .....

Mvh
Timebandit.

Edit: Velkommn tilbake.

Jeg må nok innse at jeg selv er en av disse du nevner.
Men for min egen del må jeg nok betegne det som en "naturlig evolusjon".

-Man blir bitt av basillen, for så å realisere en drømmeklokke.
Så ser man at den kanskje ikke var det man håpte og at målet ikke var så uoppnåelig som man først antok.

I tillegg så synes jeg denne 20% andelen du nevner også får ta litt av skylden ettersom de stadig frister oss med bilder på "dagens klokke" :cool:
 
Velkommen tilbake!

Jeg kjenner meg litt igjen her. På en måte. Klokkeinteressen går i bølger. Jeg har riktignok ikke solgt klokker og gått i hi, men min deltakelse på forumet går veldig opp og ned. I tillegg har jeg ennå ikke klart å gjenskape den første "high'en" det var å kjøpe min første mekaniske klokke.

Håper du er kommet tilbake for å bli! :)
 
Takker folkens.

Klokkeinteressen har vært der hele tiden, men med flere dyre hobbyer måtte jeg gjøre et lite valg. Og slik som når en var fjortis og den fineste dama var keen på en annen; hold deg unna, så går alt meget bedre.

På et vis kan man jo si det har fungert greit, ettersom alle penger er brukt på morobiler i stedet.

Det var jeg som postet om RR, men det ble ikke noe av. Solgte en Maserati Merak SS til fordel for en Porsche 928 og en Ferrari 348 Spider. Vurderer om jeg skal selge 928 og sammen med noen oppsparte midler handle noe vintage igjen. Vi får se. Er Rolex og Patek som kiler i magen fortsatt.

Forøvrig koster storservice på Ferrarien ca det samme som to rimelige Rolex sport..., men det er verdt det.