Emballasje ved handel

Medlem
5. okt. 2015
Innlegg
296
Sted
Trondheim
Kjøpte en klokke på Finn i går. Når jeg mottok den i dag ser jeg at selgeren ikke har brukt noe ekstra emballasje, kun klokkeesken, til å sende pakken. Er dette innafor eller? Esken er nå ødelagt pga transport og bruk av teip.
IMG_6019.jpg

Edit: Innser at dette innlegget hadde passet bedre i et annet forum.
 
Det er for sløvt, kunne fort ha ødelagt mer en ytterboksen :( Jeg ville nok nevnt det for han.
 
Kjøpte en klokke på Finn i går. Når jeg mottok den i dag ser jeg at selgeren ikke har brukt noe ekstra emballasje, kun klokkeesken, til å sende pakken. Er dette innafor eller? Esken er nå ødelagt pga transport og bruk av teip.
Vis vedlegg 235919
Edit: Innser at dette innlegget hadde passet bedre i et annet forum.

Inni F!
Jeg ville da forventet at en som først selger en klokke på Finn, og allerede spart alle eskene mens klokken var i bruk , hadde det minste snev av eskene sin verdi!

Det er klart at det her har skjedd en skade på varen.

Trist!
Snakk om xxxxx selger!

8- (
 
  • Liker
Reaksjoner: hen og BosseSvenson
Kjøpte en klokke på Finn i går. Når jeg mottok den i dag ser jeg at selgeren ikke har brukt noe ekstra emballasje, kun klokkeesken, til å sende pakken. Er dette innafor eller? Esken er nå ødelagt pga transport og bruk av teip.
Vis vedlegg 235919
Edit: Innser at dette innlegget hadde passet bedre i et annet forum.

Leit å høre om opplevelsen. Men Swatch Group har tidligere utsendt nye bokser ved forespørsel.
Forsøk med en mail ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Alle som noen gang har mottatt klokker fra meg, selv av den ganske så billige sorten, kan nok skrive under på at det der er uholdbart i mitt hode. Jeg har store mengder bobleplast og tape liggende for en grunn.. Det der er bare teit.
 
Om selger er medgjørlig, så bør han hvertfall gå med på en kompensasjon.
Du bør lete på ebay, chrono24 o.l. og se omd u klarer å finne riktig boks, ikke sikekrt det er så lett uten treboksen (som da vil bli litt for dyrt igjen). Uten å ha peiling/funnet noe, ville jeg krevet f.eks. 1000,- og vært fornøyd med 700,-, men villig til å avslutte saken for 500,-. Men som @gulenissen foreslår - om Omega har noen esker, så er det kanksje løsbart uten så mye kostnader også...
 
  • Liker
Reaksjoner: BosseSvenson
Grøsser av tanken med å få noe tilsendt slikt, hadde ødelagt mye av gleden med å få klokken. Håper du får tak i en ny ytterboks.
 
Dette er selvsagt fryktelig uklokt, men er det egentlig «ulovlig»? Hvis jeg skal være vrang, så er det å sammenlikne med en skoeske, eller eske fra GodtLevert. Hadde forøvrig vært lynende forbanna selv.
 
Dette er sløvt av selger. Vist han ikke kan skaffe en ny eske til deg så hadde jeg hevet kjøpet og sett meg etter en tilsvarende klokke hos en annen selger.
 
Ikke innafor. Henger ikke helt på greip å ta vare på boksen, for så å sende den på denne måten. Var den annonsert "med boks"?
 
Liten oppdatering. Jeg får ikke svar fra selgeren. Etter å ha undersøkt litt virker det som at selgeren ikke er en klokkeperson og rett og slett ikke viste bedre. Jeg ser saken som avsluttet, orker ikke å mase for å få noen hundre lapper i refusjon.
Derimot tok @Nergård kontakt og skulle se om han kunne få fikset en eske til meg. Dagens helt! GG :)