Elektro tilvalg husbygging

Ja, garasje også. Må sjekke hvor mye Juice det er bort dit. Der skal to elbiler lade samtidig, så har lagt inn to elbilladere i alle fall.

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Kjøkkenet er huset desidert viktigste rom (for meg)
Så ikke glem følgende, og dimensjoner for fremtidige oppgraderinger.
1x32A til platetopp
2x25A til komfyr og dampovn
1x16A til varmeskuff (kopp- og tallerkenvarmer) Fungerer også som heveskap.
1x16A til kaffemaskin
2x16A til 2 stk. oppvaskmaskiner. - Utrolig deilig å ha en maskin med rent og en som går for å vaske det man nettopp har brukt.
2x16A til kjøleskap og frys
1x16A til vinskap
2x16A fordelt på 3x doble stikk på hver kurs over kjøkkenbenk til vannkoker, Thermomix, bamix, SV eltemaskin, kaffekvern, m.m.
1x16A til avfallskvern
1x16A i reserve inni benken til fremtidig Gasstopp/frityrsteker/damp/grill
1x16A lys, gulvstikk
1x16A Varmekabler i rommet.

Tror jeg fikk med meg det meste :)

Veldig bra @Edzilla. Printer ut og tar med til elektriker. Avfallskvern? Finnes det noe annet enn en opphengt remapose på et stativ i skapet under vasken?

Det blir ganske stort kjøkken, men vet ikke om jeg vil sette av et 60 cm underskap til resirkulerings-stasjon?

Veldig bra @Edzilla. Printer ut og tar med til elektriker. Avfallskvern? Finnes det noe annet enn en opphengt remapose på et stativ i skapet under vasken?

Det blir ganske stort kjøkken, men vet ikke om jeg vil sette av et 60 cm underskap til resirkulerings-stasjon?

Slik ja!
Avfallskvern_teknisk1.jpg

Vedr. kjøkken så tar du kontakt med Poggenpohl eller Unoform. De vet råd.
Hva du skal med remapose forstår jeg ikke. Handler vel ikke hos rema uansett, gjør du vel.

Tenk nøye gjennom lader til bilene.

Jeg la inn 400V 32A i garasjen.
Garasjen ble fylt med dritt og det kom en elbil til.

Kjøpte denne laderen og hengte utenpå huset :
https://gronnemil.no/produkt/ladestasjoner/alle/etrel-g5-22kw-hvit-inkl-type2-kabel

Å trekke 400V ( 3-4cm ledning potte stiv ) fra sikringskapet og gjennom yttervegg inn til baksiden av laderen så det blir usynlig var ingen lett operasjon. Måtte også trekke ethernet kabel så jeg kan sitte inne og fjernstyre laderen :)
Konge ladestasjon der det følger med RFID kort så du kan selge hurtiglading til naboene :)
Er også framoverrettet så når vi begynner å få differensierte strømpriser så kan den stilles inn til å lade når strømmen er billigst ( direktekobling mot nettleverandøren ).

Tenk nøye gjennom lader til bilene.

Jeg la inn 400V 32A i garasjen.
Garasjen ble fylt med dritt og det kom en elbil til.

Kjøpte denne laderen og hengte utenpå huset :
https://gronnemil.no/produkt/ladestasjoner/alle/etrel-g5-22kw-hvit-inkl-type2-kabel

Å trekke 400V ( 3-4cm ledning potte stiv ) fra sikringskapet og gjennom yttervegg inn til baksiden av laderen så det blir usynlig var ingen lett operasjon. Måtte også trekke ethernet kabel så jeg kan sitte inne og fjernstyre laderen :)
Konge ladestasjon der det følger med RFID kort så du kan selge hurtiglading til naboene :)
Er også framoverrettet så når vi begynner å få differensierte strømpriser så kan den stilles inn til å lade når strømmen er billigst ( direktekobling mot nettleverandøren ).

Var det noe spesiell grunn til at du måtte bruke PFSP? Ville trodd det gikk an å bruke PN eller RK i tilsvarende tverrsnitt forlagt i rør?