Eldre Omega

Medlem
6. juli 2017
Innlegg
292
Sted
Nes
Hei.

Fikk med meg denne hjem fra fattern i går. Har tilhørt min bestefar og ligget i skapet i gud vet hvor mange år. Tenkte å gi den en service og en fin reim. Hvor i Oslo anbefales det å gå med vintage Omega? Har sett tidligere at både Oslo Ur Service og Ur-Tjenesten har blitt nevnt.

Skal ikke polere kassen, men bør jeg gjøre noe med glass eller skive? Ser ut som skiven er vannskadet. Har lyst til å beholde den mest mulig slik den er.

Har ikke turt å åpne baklokket i frykt får å gjøre mere skade, men noen som har info om klokken basert på bilde?
2962A698-A8FC-45F6-82D8-20844CECC092.jpeg
60809D8A-9510-443C-94CF-CA25F02AFFB1.jpeg
 
Fin klokke dette, ser på S’en på Seamaster at den er fra før 1962 da de endret på skriften det året. Tipper den er fra sen 50`tall/ca 1960 ut fra hvordan viserne ser ut. Kan lett dateres ved å se på serienummeret på verket, referansenummer står på innsiden av baklokket.
 
Urtjenesten.no har jeg hørt mye godt om.
Du har rett der.

Det vil være noen som kan ta godt vare på klokken. Den vil bli fin. Skiven bør du bevare slik den er. Tror det er noe børsting de kan gjøre med rett verktøy.

8
 
Fin klokke dette, ser på S’en på Seamaster at den er fra før 1962 da de endret på skriften det året. Tipper den er fra sen 50`tall/ca 1960 ut fra hvordan viserne ser ut. Kan lett dateres ved å se på serienummeret på verket, referansenummer står på innsiden av baklokket.
Urtjenesten.no har jeg hørt mye godt om.
Du har rett der.

Det vil være noen som kan ta godt vare på klokken. Den vil bli fin. Skiven bør du bevare slik den er. Tror det er noe børsting de kan gjøre med rett verktøy.

8

Takk til begge! Tenker jeg stikker innom urtjenesten ila uka:)
 
Har ikke fått levert denne på service enda.
Men lurte på:
Kan jeg trekke den opp og se hvordan den går? Eller kan dette skade urverket, da jeg ikke vet hvilken tilstand det er i…?
 
Bare å trekke og se det.
Den skal jo uansett på full service, så det gjør nok ingen skade.
Anbefaler Urtjenesten jeg også.