Eldre Ebel, håper noen har info?

Medlem
29. sep. 2020
Sted
Østfold
Hei,

Fant igjen denne som er arvet etter min farfar. Ser ut til at den går rimelig riktig, til og med. :)
Noen som kan bidra med info rundt denne? Lurte litt på å gi den en tur til urmaker om den har noen verdi, eller om jeg bare skal beholde den som et minne. Har original lenke også.
Takker for alle svar :)
IMG_6094.jpg
IMG_6095.jpg

• Liker
Reaksjoner: seiltid og Erik_SG
Ebel lagde og lager flotte og solide klokker med gode urverk ingen tvil om det men er dessverre lite verdsatt her i steinrøysa Norge . Og det gjelder både vintage og nyere klokker pluss at nå er markedet dårligere enn noen gang i di over 30 årene jeg har holdt på med klokker . Er du heldig får du 1500 kr . Så den klokka hadde jeg beholdt som et minne etter bestefaren din .

• Liker
Reaksjoner: Donnerwetter
Oh jeg vil tro den er fra slutten av 50 tallet begynnelsen av 60 tallet .
Send meg en pm så kan jeg fortelle deg hvor du kan få tatt en service på urverket uten å bli flådd.

• Liker
Reaksjoner: Donnerwetter
Takker @Hoover !
Ikke aktuelt å kvitte seg med klokka😊 Mener du tipset meg om en kredibel urmaker nå jeg kjøpte klokke av deg?
Bare hyggelig. Ja jeg har nok nevnt hvem
Vidar på Kolbotn ur er dyktig på på sånt uten å ta åger pris. Han har holdt på i over 40 år . Den mannen har fiksa mye rart for meg som de fleste andre urmakere ikke vil ta i engang. Han har også mye deler til gamle urverk.