Ekte eller falsk Nomos?

Medlem
17. okt. 2017
Innlegg
44
Sted
Jakobsli
Lagt ut for salg av noen på Finn som virket som de genuint ikke visste hva det var. Ba dem om å stoppe salget fordi den enten var lagt ut altfor billig eller den er falsk. Tanker? Min første er at gangreserveskiva er speilvendt
Screenshot_20171217-195758.png
 
Viserne så litt vel feite ut på versjonen over - og usikker på skrifttypen benyttet på urskiva.

932-lambda-42-3d-front.jpg
 
«Fikk klokken av et familiemedlem, fikk ikke vite pris men den skal ha kostet et par tusen. Den heter Nomos Gangreserve. Det står at den er automatisk, men tror noe er galt da den må skrus opp med jevne mellomrom når jeg ikke bruker den. Har ikke prøvd å skifte batteri. (OBS! Fått tilbakemelding om at klokken kan være falsk. Selger derfor bare klokken i deler for de som er interessert i batteriet osv.) pris: kom med bud»

Merkelige greier.
 
Men må jo være fake da gangreserven skal gå fra 0 til 84, som vist på bildet over.
Jeg er ikke overbevist om den historien om familiemedlem. Tror noen prøvde å utnytte grådighet ved å late som om de er ignorant.

PS! For en idiotisk feil å gjøre på en falsk klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
Et kjapt google-søk viser at nettet er fullt av falske Nomos, fra 6 USD og oppover :eek:

C18665E9-65C2-406B-91FC-3F7F97C15ADA.jpeg
 
Verden er rar. Det finnes de som også lager falske Casio F-91W. Hva er poenget, når man an kjøpe en ekte F-91W til 9 (ni) amerikanske dollar...
 
Verden er rar. Det finnes de som også lager falske Casio F-91W. Hva er poenget, når man an kjøpe en ekte F-91W til 9 (ni) amerikanske dollar...
Nå koster vel Nomos Lambda mer enn nok til at det lønner seg å forfalske den. Men om du kan forfalske en Seiko til 1500 kroner for 200 kroner og selge den for 700 kroner så er det vel penger å tjene om man gjør det i store nok kvanta.