Du kan jo forsøke Walker Slater i Victoria Street. Veldig trivelig sjappe, jeg synes de har mye fint.Hei,
Skal en tur til Edinburg sent i høst og tenker å handle tweed jakke/dress.
Er det noen som har anbefalinger på butikker i byen?
Ikke verdt prisene de tar - fin butikk, men de får laget alt i Portugal, kjip søm og tynn tweed. Gaten Victoria Street er dog et must å besøke.Du kan jo forsøke Walker Slater i Victoria Street. Veldig trivelig sjappe, jeg synes de har mye fint.
Jeg har både 16oz og 21oz dresser derfra
Ja, 21oz er nok kun egnet for de som bruker tweed som det opprinnelig var ment, som et værbestandig ytterplagg. Det påstås at godseiere ansatte gartnere som brukte samme størrelse som de selv - og lot disse gå med godseierens nye tweeddress en sesong eller to, slik at denne ble mykere og mer behagelig å bruke for godseierenJeg benytter sjansen til å spørre om anbefaling, men gjetter på at første jakke bør være 16 oz og at 21 er "for spesielt interesserte"?
Det påstås at godseiere ansatte gartnere som brukte samme størrelse som de selv - og lot disse gå med godseierens nye tweeddress en sesong eller to, slik at denne ble mykere og mer behagelig å bruke for godseieren