Dyreste klokken på TS?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
10. mars 2014
Innlegg
10
Er veldig fasinert over klokkene med de mest avanserte komplikasjonene og edleste metallene. Lurer derfor på hvem som har/har sett den dyreste klokken på TS. Er det brukere her som går rundt med en mill på armen? :cool:
 
Er i alle fall en som går med en til 800 laken..(men vil ikke nevne brukernavn)
 
Hva denne hobbyen koster (i form av bundet kapital) er for meg veldig lite sentralt. For meg, og sikkert mange andre, er det den genuine gleden i et mekanisk ur som man fascineres av, som betyr noe. Pengebiten er for meg et sidespor, jeg liker ikke tråder om "hva er verdien av klokke X, Y, Z på finn/KS etc", og hva som er betalt er helle rikke interresant å snakke om (åpent) og er også forholdsvis lett å finne ut på egenhånd, enten ved bruk av urverket.no, ADer eller andre nettsider som chrono24 etc.

Så kort sagt: Det bryr meg lite, og jeg tviler på du får svar :mrgreen:

Dette i beste mening.
 
Veldig individuelt hva som fasinerer. Jeg vil for eksempel ha så lite komplikasjoner som mulig. Det er det jeg streber etter. Rene klokker som feks Rolex Explorer 1 er det som står høyest i kurs her. Helt uavhengig av pris, som Mikke sier. Men jeg er også fasinert av det uoppnåelige med tanke på pris. Jeg tror de fleste higer mot sine egne grails.
 
Fasinerende at man tør å bære dette på håndleddet i full offentlighet da, men igjen vil vel ikke den gjennomsnittelige lomme/klokketyv kjenne igjen verdien på noen av de mer obskure urene.
 
Fasinerende at man tør å bære dette på håndleddet i full offentlighet da, men igjen vil vel ikke den gjennomsnittelige lomme/klokketyv kjenne igjen verdien på noen av de mer obskure urene.

Den "gjennomsnittelige lomme/klokketyv" vil også klare å lage seg en bruker her inne. Derfor må du ikke bli overrasket over lunken respons.
 
barbrady.jpeg
 
@KaffeOgKlokke

Det er sikkert bare snakk om en klønete formulering i førstepost, men jeg tror nok at det er rimelig å anta at du ikke vil få noen saklige eller gode svar på dette :)

Tror vi legger ballen død, men du er velkommen til å omformulere spørsmålet ditt til noe som heller fokuserer på klokkene og komplikasjonene fremfor pris.

Pris og hvor teknisk interessant/komplisert et ur er har jo nærmest en avtakende sammenheng jo høyere man kommer i pris, så pris er ikke så veldig vesentlig i diskusjoner om komplikasjoner :)
 
Redigert av en moderator:
Status
Stengt for ytterligere svar.