Dykking

Takk for tipset om Frivannslivs webinarer. Jeg har vært nysgjerrig på fridykking en stund, særlig etter at jeg ble alene mann i bygda med dykkeinteresse, og som sådan ikke finner noen å dykke sammen med, og utstyret følgelig blir stående under trappa og samler støv inntil de gangene jeg skal reise inn til byen og har tid til å dykke der.
Hva anbefaler folk for lykter? Jeg hadde en kjempegod lykt, men slumpet til å miste den i fjor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Hugo Cabret
Også urmakere kan svømme under vann.
15DFCDDA-C552-419C-8029-E9C807439211.jpeg
 
Jeg prøver meg her. Er helt newbie på dykking, men tok grunnpakken til Padi for en ti års tid siden. Open water eller no. Så er absolutt innforstått med at man skal ha respekt for dykking og det har jeg. Har blitt lite dykking mest pga hassel med utstyr. Men så dukket denne her opp i feeden min

https://lungtank.com/collections/all

Noen som har tanker om slike produkter? Nei, jeg skal ikke ned på 20m. Nei, jeg skal ikke inn i huler og vrak. Er tiltenkt samme bruk som når jeg selv holder pusten, bare at man kan være litt lenger under.

Så funker dette? Og mest av alt er det trygt?
 
Jeg prøver meg her. Er helt newbie på dykking, men tok grunnpakken til Padi for en ti års tid siden. Open water eller no. Så er absolutt innforstått med at man skal ha respekt for dykking og det har jeg. Har blitt lite dykking mest pga hassel med utstyr. Men så dukket denne her opp i feeden min

https://lungtank.com/collections/all

Noen som har tanker om slike produkter? Nei, jeg skal ikke ned på 20m. Nei, jeg skal ikke inn i huler og vrak. Er tiltenkt samme bruk som når jeg selv holder pusten, bare at man kan være litt lenger under.

Så funker dette? Og mest av alt er det trygt?

Er i utgangspunktet skeptisk til å fylle luft med noe annet enn kompressorer underlagt et strengt sertifiserings- og vedlikeholdsregime.
Men, dette produktet kan kanskje være interessant til et svært begrenset bruk. :unsure:
 
Er i utgangspunktet skeptisk til å fylle luft med noe annet enn kompressorer underlagt et strengt sertifiserings- og vedlikeholdsregime.
Men, dette produktet kan kanskje være interessant til et svært begrenset bruk. :unsure:
Til sitt bruk tror jeg dette kan være interessant. Men, jeg er redd for hvordan hvermannsen og 14-åringene vil bruke denne.
Skader på lunger m.m. på grunn av innånding av luft på vei ned, og holder igjen på vei opp til overflaten.
 
Er i utgangspunktet skeptisk til å fylle luft med noe annet enn kompressorer underlagt et strengt sertifiserings- og vedlikeholdsregime.
Men, dette produktet kan kanskje være interessant til et svært begrenset bruk. :unsure:
Til sitt bruk tror jeg dette kan være interessant. Men, jeg er redd for hvordan hvermannsen og 14-åringene vil bruke denne.
Skader på lunger m.m. på grunn av innånding av luft på vei ned, og holder igjen på vei opp til overflaten.
Gode poenger her! Jeg er helt enig og gidder nok ikke det greiene her. Så noen reviews på YouTube og det går litt igjen at det tar lang tid å pumpe luft og den tanken varer kort. Da kan man like gjerne gjøre en innsats og trene fridykking. Og så tenker jeg mest på sikkerheten ifm bruk av slike produkter. Har veldig respekt for dykking. Jeg er ikke overbevist og da holder jeg meg unna ;)
 
Gode poeng over her, dette er ikke til bruk i «dykking».

Kunne imidlertid vært greit å ha når jeg skal legge ut bøyene/sjekke moringene hvert år - blir jo helt utslitt av fridykking på 6-7 meter med skiftenøkkel :p
 
Gode poeng over her, dette er ikke til bruk i «dykking».

Kunne imidlertid vært greit å ha når jeg skal legge ut bøyene/sjekke moringene hvert år - blir jo helt utslitt av fridykking på 6-7 meter med skiftenøkkel :p
Iflg den ene review jeg tittet på så varer tanken rundt 2 min hvis man er i aktivitet selv om det annonseres varighet på 10 min. Tanken tar visstnok en halvtime å fylle med pumpen. Det er også litt jobb. Man rekker litt fridykking med skiftenøkkel på den tiden si. Skal ikke se bort fra at du blir utslitt av å pumpe opp tanken også:LOL:
 
  • Haha
Reaksjoner: Consigliere