Dykkeklokke

Medlem
28. jan. 2008
Innlegg
1.741
Sted
.
Jeg skal prøve å hjelpe en venn av meg å finne en dykkeklokke opptil 5-6 tusen.
Vet det finne noen Citizen klokker til rundt 5000 kr. Er det en ok klokke?

Har noen tips setter jeg pris på det. (kan godt være brukt..)
 
Vel, jeg liker godt Archimede Sporttaucher. Den får du for 500 euro pluss frakt og toll. Har den ikke selv, men prøvde den orange nylig, og falt pladask. Den står på prioriteringslista mi nå, i alle fall......
 
Hm, ser bra ut. Problemet er at det skal være en gave og det er ikke så lenge til (drøy uke)
 
Hva med en Victorinox dive-master ? Finnes både quartz og mekanisk versjon såvidt jeg vet (prisen deretter). Mener jeg så den på gummi + quartz til 5999,- i butikken i dag. Så bra ut. Kompis av meg har en av samme merke. Mye klokke for pengene! Finnes i både vanlig stål og pvd :

victorinox-swiss-army-Dive-Master-500-Black-Ice.jpg
 
Er de det merke som har klokkebokser som ser ut som gule dykkerflasker?

En kamerat av meg hadde en dykkerklokke fra det merket, og svartmalingen på bezelringen flaket av etter kort tid. Vet ikke om det var representativt for dette merket, men han var ikke fornøyd..
 
andersen skrev:
Er de det merke som har klokkebokser som ser ut som gule dykkerflasker?

..


Citizen har en gul dykkerflaske som en slags klokkeboks.
Av egen erfaring, noen år tilbake, er også dybdemåleren svært upålitelig og noe utsatt for "tilstoppning". :cry:

Frik; styr unna den quartzen ! Det finnes så mange gode mekaniske ur til en rimelig penge; nevnte Archimede kan du muligens få raskt fra http://www.urtid.com
Ellers så har jo Seiko flere mekaniske dykkerur til en overkommelig pris.
Ser at utfordringen din er tiden....
Lykke til ! :D
 
...synes Archimede er et godt valg.

Mekanisk og god tysk kvalitet til en rimlig penge :!:
 
Takk for hjelpen karer. Jeg har tipset om Archimede så for se hva valget faller på.