Dundas Footwear

Medlem
13. jan. 2012
Innlegg
106
Hei! Tenkte jeg skulle skryte litt av skofirmaet til en kamerat av meg. De lager støvler på "gamlemåten". De kan virkelig anbefales, skikkelig kvalitet.
dundasfootwear.com
 
Var innom Lille Vinkel for å kikke etter Wolverine 1000 Mile, butikken har salg og jeg regnet ikke med å finne disse på salg, men man er jo evig optimist. Det var helt riktig - ikke salg på noe jeg hadde lyst på.

Men jeg oppdaget Dundas.

Min indre dialog gikk umiddelbart helt av skaftet. Etter å ha oppdaget håndverket i de sydde og kobberstiftede sålene begynte jeg å kaldsvette. Etter å ha bøyd, klemt og luktet på læret - det lukter salmaker! - og sjekket de fantastiske sømmene hadde jeg konkludert med at dette er de drøyeste støvlene jeg noengang har sett. Edward Green og John Lobb kan ta seg en bolle hver.

Å kalle disse "the John Lobb of workboots" er litt smigrende, og samtidig en fornærmelse av Dundas. Jeg kødder ikke. Om de ikke hadde hett "Dundas" burde de hett "OMFG". 4000,- er et føkking røverkjøp! Fra en hobby-lærhåndverkers standpunkt er Dundas verdt det dobbelte av Wolverine.

random2.php


Jeg har mailet dem og bedt om muligheten for en halvstørrelse, og kan ikke det leveres skal jeg kjøpe 10 par identiske tykke sokker og kjøpe en halv størrelse for stor.

Sommerens beste tips: selg en klokke, løp, kjøp, smør regelmessig inn med fett, ta til en dyktig skomaker når det trengs og ha støvler til du dør.
 
He he! Her vi enig! Disse støvlene er utrolig fine! Ett bilde av mine reverse:
50cb6b53-2849-ba07.jpg
De passer forøvrig etter mitt syn svært godt sammen med en waxed Barbour jakke. Som jo er det naturlig valget av jakke denne sommeren...
 
Dette er jo ganske moro. Og 4000,- for så god kvalitet som det er mulig å lage er nok ikke dyrt nei. Vi liker å tro at vi er rikere i dag enn folk var før, men igrunn er det bare tingene vi kjøper som er blitt billigere. Det er en grunn til at de reparerte på skoene sine før, og det var blant annet nettopp fordi gode sko var kostbart, og det var ikke "engangssko" limt sammen av barnearbeidere å få kjøpt. Nå i dag velger de fleste dårlige sko, men heldigvis finnes fremdeles et marked for kvalitet av denne typen. Jeg skal ta en tur og titte på de der, selv om det ikke er en type sko jeg har helt forestilt meg å bruke.