Dundas eller Wolverine etc.?

Medlem
21. okt. 2013
Innlegg
123
Sted
sarpsborg
Hei tenker og kjøpe meg et par boots jeg kan ha livet ut sett på wolverine å dundas å en del annet... Hva er best? Å hvorfor?

Vil ha en utrolig solid sko som tåler mye gåing å slitasje i veldig mange år som også er pen å kul. Altså kunne brukes i asfalt jungel og fjell og skog.


Maks 5000kr da det er hinnsides mye penger for noen sko i mine øyne

Forklar gjerne hvorfor ting er bra eller dårlig i deres øyne.

For eks hva gjør dundas å wolverine bedre en timberland solide sko det også?

Hva gjør for eks dundas så bra?
 
Jeg har både Wolverine 100 miles og Dundas. Syns Dundas ser litt mer "macho" ut, men de er til gjengjeld veldig tunge og stive. Det føeles nesten som å ha på seg slalomstøvler, og etter to års bruk føles det fortsatt ikke som jeg har gått de inn. Men de holder sikkert resten av livet...



Hei tenker og kjøpe meg et par boots jeg kan ha livet ut sett på wolverine å dundas å en del annet... Hva er best? Å hvorfor?

Vil ha en utrolig solid sko som tåler mye gåing å slitasje i veldig mange år som også er pen å kul. Altså kunne brukes i asfalt jungel og fjell og skog.


Maks 5000kr da det er hinnsides mye penger for noen sko i mine øyne

Forklar gjerne hvorfor ting er bra eller dårlig i deres øyne.

For eks hva gjør dundas å wolverine bedre en timberland solide sko det også?

Hva gjør for eks dundas så bra?
 
Wesco er de barskeste etter min mening... De lager hva du vil. Men det fins den del i stock.
http://www.wescoboots.com/wesco/home.asp

Jeg har brukt bare støvler siden 1988: Doc-Martins, Gettagrip, Caterpillar, Camel-Boots(disse fins ikke mer, nå er det Camel-Active), Double-H, Addison, Palladium, Georgia og mange militær utgaver fra Tyskland, Frankrike, USA.
Mine Westco er de best å gå med. Kvalitetet er kanon: De er en custom av Jobmaster utgave.


 
Litt artig at de spesialiserer seg mot mitt felt, linjemontører. Må si de hadde vært oppe til vurdering, hadde det ikke vært for hælen på de. Men det ser definitivt ut som slitesterke støvler! @Hammerfjord

Jeg var selv skeptiske til disse hæler men jeg fant ut at det gir bedre vekt fordeling på føttene og jeg sluttet å få vondt i hælene etter lange stående opphold med disse Wesco: Da var det en positive overraskelse faktisk.
Mine 100kg trenger god såler og jeg hadde brukt en god del støvler med Vibram såler før, men aldri bygget sånn.
Fra nå av, jeg bruker disse Wesco hver gang jeg vet at jeg skal gå og stå lenge på asfalt: Bortsett fra jobbing på plattformene siden mine har hverken stålplate såle mot spis gjenstand eller stål vernetå.
Hvis jeg skal på trugetur eller fjelltur bruker jeg militær støvler som er lettere.
Mange amerikaner bruker Wesco på jobb, også som "Lineman" og skryter av de...

 
Redigert av en moderator:
Håndlagd og på "gamlemåten" får mye cred, samme som med klokker.
Du får en "fin" timex som viser tiden i 5år for rundt 500lappen(ala timberland), men det er ikke det samme som noe
litt forseggjort sak (f.eks dundas).
Du får nok ikke sko/støvler som er egnet til lange turer i skauen OG som skal være fine på cafe, ihvertfall ikke noe som er ideelt til begge deler. "best" er som alltid relativt, og skal du ha noe som er egnet til å gå langt med er det nok bedre å kjøpe turstøvler av litt mer moderne type, og heller kjøpe seg flottesegsko til bybruk.

Wesco, white viberg etc er jo flotte sko, men sinnsvake priser når de først er kommet hit til landet!
ironheart i UK har jo endel av de, og jeg tror engle.no har wesco i Oslo. ellers er jo Dagestad alltid en hit.

Hvis penger er viktig får du jo Dundas til ca halv pris fra de som lager de i England:
http://www.williamlennon.co.uk