Dubai

Hansaeng

Støttemedlem
Medlem
26. des. 2011
Innlegg
2.728
Sted
Hamar
Gode muligheter for klokkeshopping her i Dubai. Både nytt og brukt, men prisene er ganske stive... Bedre da å slappe av på beach klubben på The Palm og følge med på k/s på sonen ;)

 
Prøver å blåse liv i tråden igjen. Noen som har noen anbefalinger i Dubai? Hoteller, shopping, andre ting?



Jeg har bodd på al qasr at madinat jumeirah

Feiret 17 mai på fredags brunchen.
Fredags brunch på al qasr bør man få med seg. Det samme med Dubai mall for litt shopping av klær, evt rolex :)))
 
@Julien
Bestill lunsj på Burj Al Arab - bestill det rimeligste du ser på menyen....
Dette er eneste måten å få se bygget på nært hold (med mindre du skal bo der???). Det er vaktpost utenfor broen som går til den kunstige øya.
Defintivt verdt en tur for å se et av verdens mest omtalte bygg:mrgreen:

Burj-Al-Arab-hotel.jpg
 
Redigert av en moderator:
Det er flere tråder om Dubai og klokker her på TS. Uansett nyt stedet der Islam møter Las Vegas!
 
Redigert:
Prøv å booke en billett til Burj Khalifa før du reiser ned; hvis ikke må du kanskje kjøpe en "gold ticket" (eller noe sånt) for å komme deg opp. Alternativt kan man bestille bord på At.Mosphere, noe som bringer deg opp til 122 etasje.

Burij Dubai, kan anbefales, selv om billetten kom på rundt 1000 kr
 
Dubai er en opplevelse på mange måter.. Dubai Mall anbefales sterkt om man er klokkeinteressert. Ikke det at prisene er noe å "trakte etter" for de ligger nært opptil norske priser og da vil jeg sterkt anbefale å handle hos en norsk AD mtp. moms/garanti/kundeforhold osv.

MEN: Her snakker vi ikke om en urmaker som har flere merker inne og noen få klokker til utstilling. Her snakker vi at alle de kjente merkene har egne butikker med stort sett alt utstilt, så dette blir som en fornøyelsespark for klokkeinteresserte. Butikker som ligger like innenfor inngangen inkluderer Patek Philippe, Rolex, Omega, IWC, Breguet, Cartier, Hublot, Panerai og mange mange flere av de store merkene..

http://www.thedubaimall.com/en/shop/WatchesJewellery/
 
Redigert:
Prøv å booke en billett til Burj Khalifa før du reiser ned; hvis ikke må du kanskje kjøpe en "gold ticket" (eller noe sånt) for å komme deg opp. Alternativt kan man bestille bord på At.Mosphere, noe som bringer deg opp til 122 etasje.
Jeg hadde kjøpt på nett før jeg dro ned, dette var til 148 etg, fant ut at det var for dumt å stoppe på 122 for å spare noen hundrelapper, billettene kom på 500 AED.
 
Dubai er en opplevelse på mange måter.. Dubai Mall anbefales sterkt om man er klokkeinteressert. Ikke det at prisene er noe å "trakte etter" for de ligger nært opptil norske priser og da vil jeg sterkt anbefale å handle hos en norsk AD mtp. moms/garanti/kundeforhold osv.

MEN: Her snakker vi ikke om en urmaker som har flere merker inne og noen få klokker til utstilling. Her snakker vi at alle de kjente merkene har egne butikker med stort sett alt utstilt, så dette blir som en fornøyelsespark for klokkeinteresserte. Butikker som ligger like innenfor inngangen inkluderer Patek Philippe, Rolex, Omega og mange mange flere av de store merkene..
Satt utenfor på Starbucks, har aldri sett så mange dyre biler på kort tid som ble parkert, desverre så var de fleste hvit
 
Hvit farge på bilen er veldig kjekt når man ikke ønsker å fjerne støv fra lakken hele tiden :eek:

Anywho, skal du se på fete biler, så anbefales det å sette seg ved Al Mallah, ta en falafel/shawarma og juice, og se på de lokale råne forbi på kvelden.

Satt utenfor på Starbucks, har aldri sett så mange dyre biler på kort tid som ble parkert, desverre så var de fleste hvit
 
Et hotell jeg ikke har problemer med å anbefale er Westin Dubai Marina, det er utrolig deilig hotell med særdeles hyggelig betjening :)

Uansett så er restauranten Hunters Room and Grill utrolig greit sted dersom man vil ha biff; har aldri smakt bedre trufflefries enn der :D Er også en artig opplevelse når de kommer med brettet med de forskjellige knivene man kan velge å spise med, selvfølgelig en gimmick, men jeg lot meg imponere! Lokalene er ikke noe å skrive hjem om, men alt i alt verdt et besøk!

Hva gjelder priser husker jeg ihvertfall at Tidemann hadde bedre priser på både Jaeger og Glashütte, enn hva man klarer å få på Dubai Mall. Sjekket også prisen på en BLNR og den var dyrere der enn i DK (hvor prisene også ligger over norske..)