Du har 50.000 til å bruke på klokker

Nettopp, derfor er jeg interessert i å vite mer om hvordan andre ville disponert 50.000kr når man starter med denne hobbyen :)

Hei

Hvis du kan starte galskapen med 50.000,- vil jeg si at du ligger an til en veldig god start. Jeg, som flere andre her, ville startet med en speedy med hesalitt. Da har du en allsidig klokke som går til alt, dress inkludert. I tillegg "trenger" jo alle MINST en diver. Da er Longines legend diver også allerede nevnt og sannsynligvis det jeg hadde valgt. Kan du i tillegg holde deg hjemme fra byen en helg og bruke pengene du sparer til å sprenge budsjettet på 50k kan du slenge på en Helson sharkdiver i messing. Da er du vel på ca 33.5+15+3.5=52.000,- og har en flott trio.
 
Det ville vel fort blitt denne godbiten fra Finn.no
Bonus: Masse ur å velge mellom
klokkesvindel.PNG
 
Bumper denne, da jeg syntes det var veldig festlig å se hva slags ideer folk hadde.

Personlig ville jeg nok startet med en Speedmaster Professional - og, som andre har påpekt - en Speedy har hesalitt, ikke safirglass. Hvor mye koster slikt for tiden? 35’ eller så? Kan brukes til alt, så lenge du ikke skal herje eller dykke.

Med de 15’ jeg hadde igjen, ville jeg gått for noe som kunne brukes under herjing og dykking; Steinhart har imponert meg veldig mht. finish og pris. En Ocean One kommer på like over 4' etter moms og gebyrer, har et ETA2824 inni seg og er fantastisk mye for pengene. Personlig er jeg svak for den grønne varianten, selv om fargesynet mitt ikke er av første klasse - det er rett og slett forfriskende med noe som ikke er helt sort. Kyklopen er enkel å fjerne, og det gjør IMHO uret enda vakrere. :)
2ABDB729-4B94-4621-B22E-35B99CC6E043.jpeg

Med de 11’ som da fortsatt brenner i lomma, tror jeg at jeg ville funnet meg en Stowa Marine Klassik eller deromkring. Flott, klassisk look som er nesten like anvendelig som en Speedmaster, men da med hvit urskive.
Marine_automatik_silber_Datum_front_2600.jpg

Tror jeg ville landet på varianten med ETA2804 i siden jeg da slipper å ha halve verket skjult av rotoren (de har safirglass baklokk!) - den kommer på ca. 10600 levert på døra, som burde gå omtrent akkurat opp med 35' for en Speedmaster og 4' for en Ocean One.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
For 50 000 ville jeg kjøpt
Grand Seiko Quartz med svart skive SBGX061 ca 20 000 til alt egentlig. Dette vil være basisklokka i samlingen.
Nomos Club 36 med hvit skive til alt annet ca 11 000
Seiko SKX 009 pepsi ca 2500 til det du ikke vil bruke de andre til.
Resten til en brukt kronograf eller oppgradering av dykkerklokka.

Grand Seikoen har jeg selv. Resten høres lurt ut

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Preacher