Dressur, Jaeger-LeCoultre Master Control?

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
Noen som har en JLC Master Control? Eller har et inntrykk av den? Liker utseendet fra bilder veldig godt, men har ikke prøvd den på hånda.

Et enkelt 40mm dressur i stål, hvem kan vel være foruten det? :D Noen som har andre forslag til dressur i samme genren?

DSC00304.jpg
 
Glashütte Original Senator Sixties. 60-talls "reissue" som er forstørret opp til 39 mm.

Ellers er jo ikke JLC Master Control noe dumt valg.
 
Hei!

Jeg har en Jaeger-LeCoultre Master Grande Taille, den gamle modellen med 37mm kasse. Fantastisk klokke! Anbefaler JLC på det varmeste. Personlig synes jeg at den gamle modellen er penere, mer klassisk i proposjonene og penere urskive.

JLC_3.jpg

JLC_3b.jpg
 
Takk for bildene, deBalzac! Og velkommen til Tidssonen :D

Jaeger-LeCoultre Master Grande Taille er virklig et nydelig ur! Jeg har et par ur i samme dimensjon, og selv om det er klassiske proporsjoner har jeg blitt litt ødelagt av å gå med sportsur i 40 - 42mm størrelsen.
Panerai-gutta her på forumet ville vel ikke kunne gå med det en gang :mrgreen:

37mm er _litt_ lite, selv for et dressur. Trur eg ;)
 
Velkommen til forumet :D Hadde gjerne gått med en JLC jeg, men etter jeg har gått med 44mm en stund blir det veldig stusselig med mindre klokker.. men som dressur går det jo greit da, da er Rolexen best.
 
Hei!

Jeg liker JLC også. Jeg har hatt en vintage en tidligere.. De går og går med en utrolig presisjon selv etter 40år!

Glasshütte er et godt alternativ... Men kanskje Maurice L. P Pontos Décentrique GMT (Limited Ed.) på 43mm (45mm Lim. Ed.) kan være noe hvis du ikke tenker på mye på merket og historie men størrelse! ;) Også Chronograph er på 43mm!

Maurice L. har gjort det bra i de siste... Det er ikke rart at MLs sjef har nå fått jobb hos AP!;)

Personlig ville jeg ha hatt en PP, VC, JLC eller Glash. hvis jeg skal ha et fint dressur!
Lykke til med valget... Informér oss her når du har bestemt deg....




Bildet fra ML!
 
Hei igjen :)

Tradisjonelt har dressklokker vært 34-36mm og sportsklokker 40mm. Det er først de siste ti årene at "oversize" har vært trenden, jeg synes at store klokker på små, tynne håndledd ser utrolig dumt ut!

Jeg har også en Breitling Premier, 37mm og en nyproduksjon av en klassisk 40/50 talls modell. Har brukt klokken i åtte år og har aldri hørt at den ser liten ut!

Breitling2.jpg
 
deBalzac skrev:
Hei igjen :)

Tradisjonelt har dressklokker vært 34-36mm og sportsklokker 40mm. Det er først de siste ti årene at "oversize" har vært trenden, jeg synes at store klokker på små, tynne håndledd ser utrolig dumt ut!

Jeg har også en Breitling Premier, 37mm og en nyproduksjon av en klassisk 40/50 talls modell. Har brukt klokken i åtte år og har aldri hørt at den ser liten ut!

Breitling2.jpg

Enig! Dressur er normalt +/-36mm! Personlig vil jeg ha et dressur på 36-38mm. ø>40mm på dressur ser litt for "pimp-my-watch"-aktig og kan kanskje gi en "litt barnlig tendløve"-faktor. Only IMO!
 
Hehe, jeg ser ikke helt hvordan 40mm kan gi "barnlig trendløve"-looken, det er vel heller forbeholdt de enda litt større urene. Jeg synes bare at en pen urskive får gitt litt mer av seg selv når den får noen ekstra millimetere å boltre seg på :mrgreen:

Begge JLCene ovenfor er nydelige! Må ha hatt begge på hånden for å se om 37 eller 40mm ville være riktig for meg ...

Når det gjelder små dressur er jeg dessuten allerede dekket med en vintage Certina etter min far, 35mm :D

Klokkebilder015.jpg


Ny dressklokke er ikke øverst på lista, det tar nok en stund før et eventuelt valg utkrystalliserer seg.
(Det er jo opptil flere Rolex-sportsmodeller jeg ikke har :mrgreen: )
 
Stillig vintage Certina.... :D :p

Ang. 'uttrykket', mente jeg ø>40mm :)betyr større enn 40mm) for DRESSUR.
Sportsur bør nok være rundt 40mm synes jeg;)

JLC er ingen dårlig valg når det gjelder dressur. Jeg savner min gamle gull JLC nå :cry: når jeg ser de Master Control'ene..... ( :idea: Grr :evil: , hvorfor i ... solgte jeg min JLC 36mm billig tidligere??? :idea: )