Dressklokke

Medlem
28. juli 2015
Innlegg
542
Sted
Østfold
Jeg har redusert innholdet i boksen kraftig den siste tiden og derfor også solgt unna den som fungerte som dressklokke. Samlingen består nå (fom. I morgen for å være korrekt) av Speedmaster pro måneklokke, SMP og en Skx. Nå bruker jeg ikke dress til daglig, men jeg ønsker jo selvfølgelig å ha noe passende på venstrehånda de gangene jeg kler meg litt mer formellt. Spørsmålet mitt er da: Er Speedy innafor å bruke til dress, eller er dette en "no-no"? Seamasteren fungerte jo for 007, men jeg oppfatter denne som en dykker, og sånn sett ikke passende til dress. Correct me if I'm wrong:) Planlegger på sikt å få inn en Rolex DJ, men pr. I dag er dette et stykke unna. Hva mener folket? Må jeg gå til innkjøp av en billigere dressklokke, for å midlertidig dekke dette "behovet", eller kan jeg bruke en av de overnevnte?
 
Redigert:
Flotte klokker!
Men, dressklokke er nok ingen av de;)

DJ er dog innenfor:)
Lander vel rundt der jeg også.
Var litt for å lodde etter synspunkter rundt dette med Speedy som dressklokke også.
Mulig jeg får gå til innkjøp av en Seiko Coctail time som ventepølse:)
 
Eg planlegger speedy som framtidig dressklokka då eg er ikledd dress i juletider og når eg gidder å gå ut på 17.mai. Må nok ein lottogevist til før eg ville spandert ei dressklokke på meg sjølv.
 
Eg planlegger speedy som framtidig dressklokka då eg er ikledd dress i juletider og når eg gidder å gå ut på 17.mai. Må nok ein lottogevist til før eg ville spandert ei dressklokke på meg sjølv.
Ja, det er vel litt av dilemmaet for meg også. Jeg sliter litt med å forsvare et dyrt dressur, dersom det ikke brukes. Nå er det jo sånn at de formelle anledningene synes å komme noe oftere med alderen. Både privat og i arbeid. Sånn sett vil det vel over tid være riktig å skaffe seg et dressur. Akk, valgets kvaler;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11
Dress er jo så mangt...

Du skal vel frekventere ganske snevre miljøer i Norge dersom du ikke kan bruke Speedyen til dress, spesielt med svart skinnrem. Harry Pearce i Spooks gjør det, så dette må jo være innafor:

maxresdefault.jpg


Selv kler jeg meg ut som Mr Blonde hvis det forventes dress, og velger klokke utelukkende basert på dagsform...

tumblr_nd7ddzinyX1r7nckko5_400.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Dress er jo så mangt...

Du skal vel frekventere ganske snevre miljøer i Norge dersom du ikke kan bruke Speedyen til dress, spesielt med svart skinnrem. Harry Pearce i Spooks gjør det, så dette må jo være innafor:

maxresdefault.jpg


Selv kler jeg meg ut som Mr Blonde hvis det forventes dress, og velger klokke utelukkende basert på dagsform...

tumblr_nd7ddzinyX1r7nckko5_400.jpg
Se der ja! Bilder og tydelig språk.:)
Det skal vel sies at vi "alle" frekventerer et noe snevert miljø;) Forstår hvor du vil og er enig da.
 
Redigert:
Hvis dress er antrekket kun et par dager i året syns jeg heller du kan spare de pengene. Kjøp en fin skinnrem til speedmasteren så er den mer enn fin nok. Bruk heller pengene på en ny dress eller skjorte eller noe. Hvis du virkelig vil ha deg dressklokke likevel så er vel en dj et greit valg. Selv ville jeg valgt noe litt billigere. En sånn f.eks :
YTpdOQZ.jpg
 
Han Daniel pleier forøvrig å være rimelig stiletisk av seg så fungerer planet ocean og Sm300 til dress for han, kan nok du bruke speedy med god samvittighet ;)

The_OMEGA_Seamaster_300_Bond_233.32.41.21.01.001_black_background_zpsf4jhbqiu.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Speedy på svart (eller brun før 1800) skinnreim funker finfint som dressklokke. :) That said, så frister det med en DJ her også...
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie
Speedy på rem er innafor til dress, men ikke sort dress med hvit skjorte, eller smoking, imho.

Spørsmålet har vel vært besvart utallige ganger her inne, og blant svarene finner du gode kandidater som Rolex Perpetual 39mm, stort sett alt av JLC Master Ultra Thin og Reverso, IWC Portuguese og Portofino, Frederique Constant Classics, Zenith 6150, Captain CS og Heritage Ultra Thin, Nomos, Longines Heritage Flagship med flere.

Alle er anvendelige across the board, altså kan de brukes til alle antrekk fra pingvindrakt til casual, dog ikke bading og actionsport.

 
Redigert:
Ser ikke noe problem med å bruke noen av de to stilige Omegaene dine til dress.

Men dersom du må ha en dressklokke ville jeg gått for Nomos Orion, syns denne er nydelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Newbie