Dressklokke med mest "bang for the buck"

Medlem
26. mai 2010
Innlegg
499
Sted
Innlandet
Jeg ser jeg mangler en penere klokke eller dressklokke i boksen min. Var en tur innom David Andersen i går hvor jeg tilfeldigvis begynte å kikke på Frederique Constant og en av deres classics moonphase (FC-715S4H6). Må si jeg ble imponert over denne og jeg vurderte lenge om jeg skulle dra kortet, men bestemte meg for å vente.

FC-715S4H6.png


Jeg har prøvd meg på flere dressklokker tidligere, men de gikk rett ut igjen da de ikke fikk nok armtid. Denne derimot føler jeg er en klokke jeg kommer til å bruke mer. Det høres nesten ut som om jeg allerede har bestemt meg, men jeg vil gjerne høre om dere har noen gode forslag til alternativer i samme prisklasse.

Så hva er den "beste" dressklokken i prisklassen 30-40k?
 
Nomos har mye fint. Såvidt jeg har forstått er alt in-house.
Ellers er jo den Hvitsten klokka som ligger å forsiden på ts nå fristende...
 
Har du vært innom tanken på vintage.. ?

Med ditt budsjett kan du få fantastiske ur mrd diskrete komplikasjoner.

Edit. F**K autokorrekt..!

"Med flere komplikasjoner"
 
Redigert:
Jeg ser jeg mangler en penere klokke eller dressklokke i boksen min. Var en tur innom David Andersen i går hvor jeg tilfeldigvis begynte å kikke på Frederique Constant og en av deres classics moonphase (FC-715S4H6). Må si jeg ble imponert over denne og jeg vurderte lenge om jeg skulle dra kortet, men bestemte meg for å vente.

FC-715S4H6.png


Jeg har prøvd meg på flere dressklokker tidligere, men de gikk rett ut igjen da de ikke fikk nok armtid. Denne derimot føler jeg er en klokke jeg kommer til å bruke mer. Det høres nesten ut som om jeg allerede har bestemt meg, men jeg vil gjerne høre om dere har noen gode forslag til alternativer i samme prisklasse.

Så hva er den "beste" dressklokken i prisklassen 30-40k?

Artig at du poster denne. Har hatt vanskeligheter med å identifisere modellen, da den ikke var i forhandlerkatalogen og uten info på nettsidene inntil nylig(?). Modellen ble vel egentlig utviklet for den asiatiske markedet (men med en annen svært lokaltilpasset urskive, "Zodiac").

FC_2015_Manufacture_Zodiac_FC-724CC4H6_1-1024x682.jpg



Synd at Classics Moonphase har kommet litt i bakgrunnen, for den er utrolig flott. Prøvde den under Baselworld i år, og syns det er den fineste FCen til dags dato. Her er kvalitetsfølelsen virkelig ett hakk over samtlige andre FCer jeg har prøvd.
 
  • Liker
Reaksjoner: dafho og mutriakis
Hva med 30stk Orient Bambino....

Eller en Omega Globemaster (må nok strekke budsjettet litt)
Jaeger reverso
Nomos :)


Ser jeg var litt for sen med reverso forslaget
 
  • Liker
Reaksjoner: mutriakis
Takk for tilbakemeldingene :)
Kunne tenke meg at Reverso var forslaget til mange. Jeg har aldri prøvd en da den ikke har vært av interesse tidligere. Dog ser jeg jo at dette er en modell jeg må kikke nærmere på.

@Hansur Zenith elite ultra thin er nydelig, men jeg får dessverre ikke helt god følelsen. Dette har jeg opplevd tidligere når jeg har prøvd klokker i en slim line eller ultra thin serie.

@c--f Omega Globemaster er nydelig! Kommer til å vurdere denne når den blir tilgjengelig. Vet du hva denne kommer til å havne på?

@Fyrsten Jeg prøvde flere klokker fra Frederique Constant når jeg innom D.A, men det var denne som absolutt imponerte mest. Var denne nyhet på Basel i år?


Spørsmålet nå er om jeg skal finne en i denne prisklassen jeg blir semifornøyd med, eller vente/flippe litt og heller gå for en Portuguese 7 days :confused: