Dressklokke-alternativer under 40k?

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.992
Sted
Gullkysten
Alle bør ha en penklokke, eller?

Og med dressklokke tenker jeg da på ur på skinnrem. Datejust er dermed no go.

Helst i str 37-40mm.

Hva er ditt forslag? :)
 
NOMOS Orion støttes. Kjøpte selv en 35mm tidligere i år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Den finnes også i 38mm. Eget inhouse, minimalistisk og enkel. Bærer større enn diameteren skulle tilsi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Balongum
Denne!
54613_14db260621bfeeda3004183761ff70f7.jpeg

https://www.tidssonen.no/forum/threads/aus-der-reihe-–-nomos-club-datum-731.46064/

Kler brun, rød, sort eller grå rem i både skinn og perlon.
 
Ikke så ofte man ser de for salg men jeg slår et salg for for en av våre gode naboer. Syns selv denne modellen er veldig lekker og har en i mitt eie. Den passer godt til pent og casual syns jeg. pluss den tåler en regnværs dag med sine 100m. Veldig tynn, god skinnreim. Har også et meget lekkert Vaucher urverk med microrotor, noe som er relativt sjeldent men veldig pent å se på.
http://sjoosandstrom.se/collection/royal-capital/
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Hva med en av disse to?

- IWC Portofino Automatic

- Omega DeVille Prestige

Gode merker det burde være mulig å få innenfor prissjiktet:)

Ps. Hvis Quartz ikke er utelukket så er jo Cartier sin Tank Solo et alternativ.
 
  • Liker
Reaksjoner: arvidrattlaas
Longines Flagship Heritage. Vanvittig mye bang for bøkken. Har akkurat passe eim av gammeldags til at den glir inn under «dressklokke».

Digger Nomos, men for meg er modellene nevnt litt mer «smart casual» enn «semi-formal / business»... Når det er sagt, jeg skal ha en slik som @Bezel har på et eller annet tidspunkt :)
 
NOMOS Orion støttes. Kjøpte selv en 35mm tidligere i år, og kunne ikke vært mer fornøyd. Den finnes også i 38mm. Eget inhouse, minimalistisk og enkel. Bærer større enn diameteren skulle tilsi.
Jeg var i akkurat lik situasjon som deg for 3-4 måneder siden. Jeg skulle ha en "dressklokke", som skulle være min formelle klokke. Valget ble som nevnt i innlegget over, denne:
89001_d0847d61fdd804daf9a957108a3a3185.jpeg


Litt dårlig bilde, men det var ganske dunkel belysning inne i lokalet hvor jeg tok bildet.

Jeg var ganske så nære ved å kjøpe IWC Portofino Automatic, som er en fantastisk klokke.
iw356517-new.jpg

I denne modellen sitter det et ETA-verk. Det, i tillegg til at jeg synes Nomos Orion hadde mye mer sjel, samt at den er nesten halve prisen av IWC, gjorde at valget falt på Nomos. For meg passet den bedre, og hadde mer personlighet. Jeg synes også Orion er mer formell, noe som var den egenskapen som var viktigst for meg.

Jeg så også på et par modeller av Omega De Ville, uten at noen ble noen innertier.
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan og Mulliner
97971_c80466411539cdd50c0fd55c1ae9798e.jpg

Nomos orion 38.

Vet ikke hva en JLC mut koster. Men om de kan kjøpes til budget så er det noe å vurdere!0ahUKEwjBuNrEu9vbAhUGliwKHf2YCgcQ_AUIESgB&biw=360&bih=592
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Callahan
For meg er Montblanc Heritage Chronométrie Ultra Slim en god kandidat. Pris på under halve budsjettet, rent og enkelt design og med 5,8mm tykkelse lever den opp til navnet. Minuset er at den kanskje er litt kjedelig.
B5F0BC61-4785-4D15-99CD-34AD648C488A.jpeg
42881083-CF44-4062-A5F3-9A3F29F827AD.jpeg
 
Mange gode forslag! Eide jo selv en JlC Master Control i fjor. Er vel kanskje egentlig en fra Ultra Thin-serien jeg har mest lyst på.

Men det er jo mange flotte alternativer, jf over :)
 
Grand Seiko er nok den som har truffet meg best av de som er nevnt så langt. Har GS flere aktuelle modeller? Til dere som kan GS :)
 
Grand Seiko er nok den som har truffet meg best av de som er nevnt så langt. Har GS flere aktuelle modeller? Til dere som kan GS :)
@Todda kan du geileide han inn til en flott dress GS?
@Jon Ali har vell og noen meget pene dress GSer?

Eg har liksom lest meg mest opp på dykkermodellene til Seiko Grand Seiko. Men at de har mye knask og i dressavdelinga er ikkje tvil om.....