Drømmeklokken til en pris av kroner 5000k?

Medlem
8. juli 2011
Innlegg
134
Jeg ser og drømmer meg vekk i uberflotte klokker her på forumet, men nå er jeg desverre ikke rik eller berømt så da må jeg tenke litt annerldes. Her snakker vi om en pris de fleste kan overkomme så hva ville dere kjøpt? Selv har jeg en enklere Casio Edifice klokke som jeg er fornøyd med, tiden flyr og lysten på noe nytt er større enn noensinne. Er veldig i tenkefasen, men kunne vært moro om jeg fikk realisert dette. :)

Er det mulig for dere klokkeentusiaster og hjelpe meg med et godt valg?

Kriterier:

Stålrem.
Kan gjerne være chronograf med dato.
Fungerer godt til dress som hverdagslig bruk.
Merker, Certina, Seiko, Citizen etc (Det er mye på markedet så jeg ønsker tips)
Pris 5000kr

Håper dere kan komme med noen fine bidrag som jeg kan drømme meg bort i. :)
 
Redigert:
Redigert av en moderator:
Veldig fine klokker som så veldig eksklusive ut, her var det egentlig veldig mye snasent altså. :)

Husk å se på prisen uten moms på Steinhart siden du ikke skal betale tysk moms, men så må du legge til norsk moms på 25% :)
 
Redigert:
Enig i de som nevner Seiko! Både Sumo (SBDC001/3/5) og SARB021/-23 er kjempeflotte klokker...

Et annet alternativ til en flott allroundklokke på lenke er Certina DS-1 Automatic! :)
403968d1300046521-seiko-sarb033-spirit-certina-ds1-automatic-certina-ds1-automatic.jpg
 
Klokken du skal ha heter Hamilton Khaki Field:

h70455733-b.jpg


Dette er en klassiker, en ekte Hamilton. Hamilton eies i dag av Swatch og i stedet for deres egne gamle inhouseverk sitter der nå ETA verk, men designet er deres eget. Dette er tradisjonsrike klokker, Hamilton laget alle klokkene til de Amerikanske soldatene uner WW2. Når noen spør, jøss, er det en Hamilton, kan du smile og si "Ja, det er det", i stedet for åbegynne å forklare at det er en kopi av en eller annen stor klokkeprodusent. Den går til dress med en pen rem, og den går til hva som helst annet med gummi, grovt lær eller Nato. Fåes både som 38, 42 og 44mm. Og prisen er ca 3000,- Bruk de resterende 2000,- til skikkelige reimer.

addon.php


692943d1335563589-wruw-4-27-2012-photo-3-.jpg


8283409433_cb4704a309_z.jpg
 
Redigert:
Enig i de som nevner Seiko! Både Sumo (SBDC001/3/5) og SARB021/-23 er kjempeflotte klokker...

Et annet alternativ til en flott allroundklokke på lenke er Certina DS-1 Automatic! :)
403968d1300046521-seiko-sarb033-spirit-certina-ds1-automatic-certina-ds1-automatic.jpg
Denne var alldeles utmerket, ganske stilren og allround som du sier. Denne selges i Norske butikker og evt pris?
 
Klokken du skal ha heter Hamilton Khaki Field:

h70455733-b.jpg


Dette er en klassiker, en ekte Hamilton. Hamilton eies i dag av Swatch og i stedet for deres egne gamle inhouseverk sitter der nå ETA verk, men designet er deres eget. Dette er tradisjonsrike klokker, Hamilton laget alle klokkene til de Amerikanske soldatene uner WW2. Når noen spør, jøss, er det en Hamilton, kan du smile og si "Ja, det er det", i stedet for åbegynne å forklare at det er en kopi av en eller annen stor klokkeprodusent. Den går til dress med en pen rem, og den går til hva som helst annet med gummi, grovt lær eller Nato. Fåes både som 38, 42 og 44mm. Og prisen er ca 3000,- Bruk de resterende 2000,- til skikkelige reimer.

addon.php


692943d1335563589-wruw-4-27-2012-photo-3-.jpg


8283409433_cb4704a309_z.jpg
Hvor finner dere alle disse kule klokkene enne? Dette var jo et prakteksemplar på stilige ur, merker det blir litt å se på fremover.Når det kommer til rem så liker jeg stålenke best, skinnremer og etc er nok det klokkefolket foretrekker mest vil jeg mene og tro. Hvor selges dissei norske butikker?
 
Redigert:
Hamilton vet jeg ikke om selges i norske butikker. Certina vet jeg selges mange steder. Hvor i landet holder du til?

Den Certinaen er par poster ovenfor koster rundt 5 lapper på skinn. Lett mer på lenke. Kan jo være du er heldig og får prutet litt :)
 
Automatisk kronograf på lenke med dato til under 5000.

Tissot Veloci-T.

Burde koster rundt USD 500 på ebay, legg på frakt og moms.

350571d1289898552-tissot-veloci-t-automatic-chronograph-024.427.11.051.00.jpg
 
Mange flotte ur her og det skal være sikkert, alle dere har postet er lekre og selvfølgelig er det mye annet som er fetere der ute men slik det er i dag så er dette en god start. Jeg snuser klokkesider opp og ned og har sett mye fint til en overkommelig pris, satser på boller og annen moro fremover så da blir det nok bra. :)

Dere som er mesterne der ute så jeg tar gjerne i mot flere innspill. :)

Keep em posting. :)
 
Av det jeg har sett nå så blir det nok en Hamilton Khaki Field Auto, mest sannsynlig blir det lenke pga jeg er ikke så stor fan av remer men kjøper nok en god rem vedsiden av og har til penbruk. Det er mange flotte klokker men synes det er moro å ha noe ikke alle andre har, samt dette ikke er en kopiert klokke som finnes en likhet hos andre. Bare vente til tiden er inne så skal jeg nok dele et bilde med dere. :)