Doxa-tråden

_1220462.jpg
 
Fantastisk fine bilder! Den gule fargen er så fresh, jeg kan ikke annet enn å bli glad av å se den.
Enig. :)

Har byttet 300-lenken til 300T Professional i kveld for å teste ut å bruke oransje urskive noen dager. Den er litt sånn der klassisk Doxa, men hakket mindre "happy".
 
God kveld :)
Har gått med Doxa i bakhodet i noen år, og har funnet ut at dette merket bør få plass i samlingen etter hvert. To modeller skiller seg ut: 300 og 300T. Førstnevnte veier inn til 29K mens sistnevnte nøyer seg med 22K. Så er 300 COSC-sertifisert og har buet glass som kanskje gjør den mer tro mot originalen? Liker at 300 har "meter" i stedet for "fot" på dykkerskalaen (noe som selvsagt er kjempeviktig siden jeg ennå ikke har dykkersertifikat...hehe). Det flate glasset på 300T får kanskje denne modellen til å virke litt større, selv om begge modellene er tilnærmet like store? Lurer også på om BOR-lenken er lett å tilpasse selv, eller om det krever fagbrev som urmaker ;)

Setter stor pris på innspill, noen av dere har kanskje erfaringer med både 300 og 300T?
DOXA_SUB_300_821_10_351_10_44de3417-8c01-4209-9a9b-7d550c445a45_800x.jpg
DOXA_SUB_300T_professional_orange_0e8da714-20bb-4827-8cef-a09ce19ef3bb_800x.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og Heftos
Hei. Herlig å lese at flere vil ta del i gleden ved å eie en Doxa.
Jeg har ikke Sub 300(T). Har derimot en Sub 1500T Searambler og kjøpte nylig en Sub 200 Professional som årets sommerklokke.
Sub 200 har BOR-lenke og jeg hadde ingen problemer med å tilpasse denne selv. Siden jeg ikke har en 300 kan jeg ikke garantere at det er identisk løsning på lenkene. Tipper det er flust av de med 300 og 300T her inne som kommer til å svare.
Jeg har både 300T og 1200T i bakhodet så mulig jeg må gjøre plass til enda en Doxa i boksen etterhvert:) Må bare bestemme meg for farge...
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Hei. Herlig å lese at flere vil ta del i gleden ved å eie en Doxa.
Jeg har ikke Sub 300(T). Har derimot en Sub 1500T Searambler og kjøpte nylig en Sub 200 Professional som årets sommerklokke.
Sub 200 har BOR-lenke og jeg hadde ingen problemer med å tilpasse denne selv. Siden jeg ikke har en 300 kan jeg ikke garantere at det er identisk løsning på lenkene. Tipper det er flust av de med 300 og 300T her inne som kommer til å svare.
Jeg har både 300T og 1200T i bakhodet så mulig jeg må gjøre plass til enda en Doxa i boksen etterhvert:) Må bare bestemme meg for farge...
Såpass ja. Du har to og planlegger en tredje :D Det må jo være ensbetydende med at dette er kule klokker å eie. Jeg liker både sølv (Searambler) og oransje (Professional) - hadde slitt med å velge farge om jeg skulle velge i dag!
 
God kveld :)
Har gått med Doxa i bakhodet i noen år, og har funnet ut at dette merket bør få plass i samlingen etter hvert. To modeller skiller seg ut: 300 og 300T. Førstnevnte veier inn til 29K mens sistnevnte nøyer seg med 22K. Så er 300 COSC-sertifisert og har buet glass som kanskje gjør den mer tro mot originalen? Liker at 300 har "meter" i stedet for "fot" på dykkerskalaen (noe som selvsagt er kjempeviktig siden jeg ennå ikke har dykkersertifikat...hehe). Det flate glasset på 300T får kanskje denne modellen til å virke litt større, selv om begge modellene er tilnærmet like store? Lurer også på om BOR-lenken er lett å tilpasse selv, eller om det krever fagbrev som urmaker ;)

Setter stor pris på innspill, noen av dere har kanskje erfaringer med både 300 og 300T?
Vis vedlegg 253275Vis vedlegg 253276

Hadde en 1200T Professional for en tid tilbake, men ble «litt» lei av fargen...
A95CFA7B-0CC2-463C-B46A-D7360493E643.jpeg

Fikk tak i en 300T Searambler i stedet, Doxa må være i boksen!
F940C452-26C7-4F61-A3D3-092E8FB5BD9D.jpeg

BOR-lenken er for så vidt grei å tilpasse, men det finnes enklere lenker å skru på.

Synes nok 300-modellen er flottest og mest tro mot originalen, men jeg synes ikke dette forsvarer prisforskjellen. Og du har helt rett, 300T virker større IRL.

Lykke til med valget!
 
Hadde en 1200T Professional for en tid tilbake, men ble «litt» lei av fargen...
Vis vedlegg 253290
Fikk tak i en 300T Searambler i stedet, Doxa må være i boksen!
Vis vedlegg 253291
BOR-lenken er for så vidt grei å tilpasse, men det finnes enklere lenker å skru på.

Synes nok 300-modellen er flottest og mest tro mot originalen, men jeg synes ikke dette forsvarer prisforskjellen. Og du har helt rett, 300T virker større IRL.

Lykke til med valget!
Nyttig innspill! Oransje er jo friskt så bare det, men er det en farge man blir lei av? Searambler er kanskje mer "slitesterk" :unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Støtter det ja.
Av mine to ville jeg gått for Searambler skulle jeg valgt kun en farge. Oransje er moro og jeg synes den funker fint på godværsdagene nå på sommeren, spesielt på stranda og i vannet men favoritten min er nok Searambler. Som Consigliere sa i forrige post er smaken som baken men jeg finner det stadig vanskeligere å velge kun en av fargene til Doxa.
 
  • Elsker
Reaksjoner: eidehelg
Skulle egentlig skaffet meg en Professional denne gangen, men kom over en nesten ny Searambler fra en fyr i USA og klarte ikke å motså fristelsen.
Jeg synes kanskje klokka skinner litt mye på lenke nå om sommeren, men ellers er det lite å sette fingeren på. Skulle gjerne hatt Professional og Searambler side ved side for å sammenligne. Vi får se om noe dukker opp.
Ellers er jo Searambler et 'strap monster' som kler det meste. Her på zulu:

IMG_20210613_132907.jpg
 
God kveld :)
Har gått med Doxa i bakhodet i noen år, og har funnet ut at dette merket bør få plass i samlingen etter hvert. To modeller skiller seg ut: 300 og 300T. Førstnevnte veier inn til 29K mens sistnevnte nøyer seg med 22K. Så er 300 COSC-sertifisert og har buet glass som kanskje gjør den mer tro mot originalen? Liker at 300 har "meter" i stedet for "fot" på dykkerskalaen (noe som selvsagt er kjempeviktig siden jeg ennå ikke har dykkersertifikat...hehe). Det flate glasset på 300T får kanskje denne modellen til å virke litt større, selv om begge modellene er tilnærmet like store? Lurer også på om BOR-lenken er lett å tilpasse selv, eller om det krever fagbrev som urmaker ;)

Setter stor pris på innspill, noen av dere har kanskje erfaringer med både 300 og 300T?
Vis vedlegg 253275Vis vedlegg 253276
Go for it man;) Jeg var nok i samme båt som deg. Tenkt på Doxa over tid. Jeg kjøpte ny ved påsketider og er storfornøyd. Valget var enkelt vedr modell, det ble 300. Elsker vintage følelsen den gir med forhøyet glass, mindre skive? osv Eneste drawbacket slik jeg ser det er spennen som er bedre på 300T.

Fargevalg var også enkelt. Her spilte min egen samling en rolle siden den består av flere svarte skiver og en sølvfarget. Det er få klokker som kler farge like godt som Doxa. Gul og turkis er freshe de, hverken mer eller mindre. Oransje er også fresh men den har også forankring historisk sett. Svart, sølv og ikke minst blå digger jeg også. Kult med oransje minuttviser. Men her er det en haug med andre klokker å velge mellom. Så for meg, Doxa må ha farge siden de kler det og oransje er jo det en Doxa skal være:cool: Fresht og ikonisk. Her er den på en tidsriktig original Tropic


12537D0E-42E7-460E-BF49-373B85153684.jpeg