Doxa-tråden

Dette er den "stille opposisjon" på TS, en liten revolusjon mot det etablerte og galopperende priser!;)

Doxa er den nye "Submariner"!:D

Jeg synes det er utrolig kult å se et så stort spenn i utvalget av ur her på Tidssonen, det gjør denne hobbyen mye mer interessant.;)

Kunne ikke sagt det bedre selv ;):D

Det artige med disse dykkerne er at det er veldig lenge siden jeg har hatt lyst på noe nytt, klokkegleden er på vei tilbake. Jeg tror jeg vil fokusere på litt spesielle og noe rimeligere klokker fremover, ikke dusinvare fra nærmeste AD. Min Seiko MM300 gir mye glede for en relativt hyggelig pris - den viser med all tydelighet at Sub ikke er svaret på alt :)

En Sub = Seiko MM300 + Doxa Sub 1200t + Aquadive 100ss + pent brukt Pelagos o_O

• Liker
Reaksjoner: Mr Davis og Raymond75
Så dukket denne opp i posten. Et realt impulskjøp. Men den blir i største laget. Godt at jeg allerede har en kjøper til denne!

Seaconqueror er "voksen" på flere måter. WR på ikke mindre enn 5000m..... mest en gimmick men kassen tilsier at denne tåler realt trykk.

20180407_173213.jpg

45mm uten krone og 15mm høy. Ikke noe for små "lanker" dette her.
20180407_175002.jpg

Min 1200T til venstre og 5000T, må si jeg foretrekker litt mindre ur.

Vedlegg

• 20180407_173309.jpg
    20180407_173309.jpg
    128,6 KB · Visninger: 0
Dette er den "stille opposisjon" på TS, en liten revolusjon mot det etablerte og galopperende priser!;)

Interessant tanke og ikke min motivasjon i utgangspunktet, men når du nevner det, kjenner jeg at jeg i økende grad misliker å måtte be på mine knær om å allernådigst få lov til å kjøpe en Rolex fra AD uten å ha arvet ventelisteplassen fra min bestefar, så du har nok et poeng.

De som vil ha en Sub 116610/114060 og ikke får «lov til å kjøpe» en hos ad, kjøper ikke en hellgull en eller en datejust eller cellini, noe som Rolex kanskje håper på.

De finner alternativer og det er plenty i ulike prisklasser. Bl.a. Doxa, omega, IWC og Seiko. Tror at rolex taper på deres nåværende strategi på lang sikt.

For de som liker 70s Divers, er Doxa fine de.

Redigert:
De som vil ha en Sub 116610/114060 og ikke får «lov til å kjøpe» en hos ad, kjøper ikke en hellgull en eller en datejust eller cellini, noe som Rolex kanskje håper på.
Nå er det vel ikke Rolex sentralt som har bestemt at enkelte AD skal sette opp prioriteringsliste basert på kundeforhold, men ser forsåvidt poenget ditt.

Nå er det vel ikke Rolex sentralt som har bestemt at enkelte AD skal sette opp prioriteringsliste basert på kundeforhold, men ser forsåvidt poenget ditt.

Det er begrenset SS sportmodeller det er snakk om. Div lister er konsekvensen av det.

Black to Doxa.

Jeg poster bildene her, ettersom eieren sier disse er forgjengeren til Doxa sine dykkerur, og at de ble kjøpt opp av nettopp overnevnte.

Er det noen her som kjenner historien til Jenny?
Avbildet klokke eies av en kollega av meg, og han kjøpte den for 35+ år siden av første eier. En Jenny Caribbean 1000m. Første klokke godkjent til 1000 meters dyp. Og dannet ifølge
eieren, grunnlaget for Doxa sine senere klokker.

Årsmodell er ukjent

Edit: Som tilleggsinfo kan jeg si at jeg ble svært overrasket over at bezel er uni- og ikke bidirectional. Samt at det faktisk er klikk i bezel. Jeg var ikke klar over at så gamle klokker hadde det?
IMAG0982.jpg
IMAG0983.jpg
IMAG0981.jpg

Redigert: