Trukket Douglas, Skindiver Automatic - fransk retro dykker

Medlem
15. jan. 2016
Innlegg
1.189
Sted
Oslo
Hei.
Selger ett ur som jeg nylig kjøpte - ble en "vente-pølse" på et ur som dukket opp fortere enn forventet.

Douglas er et gammelt fransk ur-merke, først lansert på slutten av 1940-tallet. De leverte rimelige men gode ur - der flere såkalte "skin-divere" var populære. Dette merket samt mange andre forsvant som følge av quartz-krisen på 70-tallet. Nå er merket gjenopplivet etter en "crowd-funding" for noen år tilbake. I tillegg til Douglas, så er også merket Wolbrook, blitt relansert av samme gruppe. Foretaket har base i Paris.

Litt om mitt ur - intet å bemerke ved ur, lenke og urverk. Jeg har ikke målt avvik, men ikke noe jeg har lagt særlig merke til. Lenken er ikke allverdens kvalitet - men behagelig og anvendelig - sett ut i fra prisnivået. Lume er mer enn godkjent. Skrukrone og 100m WR.
Fra hjemmesiden ttps://wolbrook.com/collections/bracelet-watches/products/skindiver-professional-bracelet-watch-green-lum-black-dial


Alt følger med; boks, papirer og reise-futteral og ekstra lenkeledd. Moms er betalt og dokumentasjon kan ettersendes. Nypris er 3.954+ moms.

Tenker 2.000 kroner må være greit for dette uret. Foretrekker som kjent F2F Asker/ Oslo - men kan sende uret etter ønske i fra kjøper.

ØNSKER IKKE NOE BYTTE

Litt teknisk om uret:

Kasse: 316L ø40mm/ høyde 13.5mm/ lug 20mm
Urverk: Miyota 8315, justert til _+ 15 sekunder
Gangreserve: ca 60 timer (oppgitt av produsenten)
Glass: Hesalite ...
Bezel: stål - 120 klikk
WR: 100m
Satt sammen og kontrollert i Frankrike

Takk for titten og takk til TS for annonseplass.

20220322_163254.jpg

Lettlest og klassisk 60-talls-dykker. Beads of rice lenke.
20220328_151802.jpg

Revers - merk baretter for hurtig skifte av lenke.
20220328_151738.jpg

Signert krone og lugholes.
20220328_151715.jpg

Klassisk "coin-grip" på bezel.
 
Redigert: