DN; "Vis meg din klokke"

Hehe.... leste den for 5 min side... Synes de hadde fått med seg de viktigste merkene og hadde ok beskrivelser.

Det merkes helt klart at det har blitt større fokus på dyrere klokker i det siste. I papirversjonen til DN er det flere annonser per utgave også. Moro det :)
 
Skal jeg være helt ærlig liker jeg minst mulig presse om Panerai! Ok at det er presse på Rolex, Breitling, JLC, Patek osv, men Panerai liker jeg at er litt anonym :evil: Mulig noen føler at jeg skyter fra hofta nå...
 
Frik skrev:
Skal jeg være helt ærlig liker jeg minst mulig presse om Panerai! Ok at det er presse på Rolex, Breitling, JLC, Patek osv, men Panerai liker jeg at er litt anonym :evil: Mulig noen føler at jeg skyter fra hofta nå...

Hehe... skjønner godt hva du mener! Det er litt mer eksklusivt og spennende når det er ukjent for allmennheten :)
 
Å ønske å ha "hobbyen" for seg selv er vel i og for seg ganske naturlig.
For Panerai er kanskje dette vanskelig. De fikk tross alt sitt kommersielle gjennombrudd gjennom kjendismiljøet, og står også som en av pådriverne for de siste års trend med store klokker.

Når vi er inne på det, står etter min mening Tag Heuer, Omega, Breitling og Rolex som de mest tilgjengelige (av mangel på et bedre ord) produsentene her i Norge.
Sekundært kommer IWC, Panerai, Hublot og til dels også Audemars Piguet. Jeg tror samtlige av de nevnte merkene lett kan bli offer for kunder med større lommebok enn kunnskap eller genuin interesse for ur. På mange måter litt kjedelig(?) for oss entusiaster som ønsker noe mer enn bare å "ta på seg pengene".
 
Jaeger-LeCoultre. Dette er den modne meglers klokke. Signaliserer at du er etablert i både jobb og familie, og at du er sikker på deg selv. Den er etterspurt blant litt eldre tradere i Canary Wharf i London. Begynner på rundt 55.000 kroner.

Solgte min JLC MCC til en megler, humm.
 
Mrsmt ;)

Satt på fjellet og leste både denne og "Klokkemannen" i DN, de var koblet sammen i onsdagens papirutgave. Kjente min indre harry komme til overflaten, men så kom jeg til å huske at jeg hadde på meg en billig digitalklokke i bakken, ikke en Rolex :)