"DLC coating", hvem driver med denslags?

Medlem
1. des. 2010
Innlegg
2.160
Sted
Haugesund
Har en kompis som har veldig lyst på en svart sub. Og har sjekket litt opp på priser på nett, og resultatet er at de er latterlig dyre! En "B & S" utgave går jo for rundt 100k+moms! Og normale versjoner ligger på 45+ moms. Så da tenkte jeg å skaffe han en sub(16610) for så å få den levert til behandling.

Noen som vet om noen som driver med dette til en ok pris? Har henvendt meg til en i USA og han skulle ha 3000$ for dette, noe jeg synes er latterlig dyrt! Muligens det er normalt, men det høres rart ut for meg.
 
Ville aldri hatt DLC selv, jeg har sett en moddet Rolex, og uansett hva som sies om det; coatingen slites vekk. Spesielt ved deskdiving og liknende.
 
Ville aldri hatt DLC selv, jeg har sett en moddet Rolex, og uansett hva som sies om det; coatingen slites vekk. Spesielt ved deskdiving og liknende.

Helt enig, men som sagt er ikke dette en klokke jeg skal ha jeg fikser dette for en kompis som er klar over dette :)
 
Hvor lett en pvd-behandlet klokke får riper kan vel variere og avhenge mye av hvor godt forarbeid som gjøres i forkant? "Ubehandlet" vs. sandblåst for eksempel. Har lest at en god dlc pvd-jobb skal måle ganske høyt på vickers skalaen.

Når det er sagt har jeg en klokke som har blitt pvd-behandlet (originalt), og den har fått en sine riper. Men nå var ikke den spesielt dyr heller :)

PS:
Kanskje et dumt spørsmål (dette er ikke akkurat mitt fagfelt), men kan man oppnå et lignende resultat ved å bruke cvd istedet for pvd (antar at dlc ikke kan benyttes i cvd)? Eller er dette umulig/ikke hensiktsmessig med tanke på for eksempel kostnad? Prøvde å søke litt, men ser ut til at det er så og si kun pvd som brukes i klokkesammenheng ihvertfall.

Beklager hvis dette ble for offtopic :p
 
Pro-Hunter er et firma som leverer DLC Rolex. Selv om jeg ikke har så mye til overs for klokkene ser det ut som det er godt gjennomført arbeid om ikke annet.

Discover Pro-Hunter: Home
 
Redigert:
Takk for tipsene folkens, usikker på om det er dette jeg er på jakt etter. Altså det jeg ønsker er en plass jeg kan sende inn en rolex for behandling. Ikke kjøpe ett ferdig produkt da de har latterlige priser på de( 10-13 000 pund for en sub..)
 
Takk for tipsene folkens, usikker på om det er dette jeg er på jakt etter. Altså det jeg ønsker er en plass jeg kan sende inn en rolex for behandling. Ikke kjøpe ett ferdig produkt da de har latterlige priser på de( 10-13 000 pund for en sub..)

Dianoir er den sterkeste DLC på marked. Dem lager urkasser for Chronoswiss, Eberhard&Co etc...
Dem er erkjent i den Sveitsisk klokkeindustri.
Rolex er ingen urkasse fra "Outerspace" og det behandling kan lages til alle kasser.
Jeh har en mesh reim i Dianoir: Svart anthracite. Har ingen problem til nå.
 
Dianoir er den sterkeste DLC på marked. Dem lager urkasser for Chronoswiss, Eberhard&Co etc...
Dem er erkjent i den Sveitsisk klokkeindustri.
Rolex er ingen urkasse fra "Outerspace" og det behandling kan lages til alle kasser.
Jeh har en mesh reim i Dianoir: Svart anthracite. Har ingen problem til nå.

Jeg tror du missforsto meg. Tanken er å kjøpe en rolex og levere til behandling. ikke kjøpe en ferdig klokke som er behandlet og det var det intrykket jeg fikk fra noen av sidene, at de selger ett ferdig produkt :) Jeg skal sjekke med dem alle i morgen så får vi se om det blir en svart sub på han :) Takk for tipsene folkens!
 
Jeg tror du missforsto meg. Tanken er å kjøpe en rolex og levere til behandling. ikke kjøpe en ferdig klokke som er behandlet og det var det intrykket jeg fikk fra noen av sidene, at de selger ett ferdig produkt :) Jeg skal sjekke med dem alle i morgen så får vi se om det blir en svart sub på han :) Takk for tipsene folkens!

Hvis to hadde klikket på linken, du kunne se at Argor-Aljba selger ikke klokker. Dem selger "DLC Coating" til alt og alle.
Det er en industriel firm som drive med metal behandling.
 
Har en venn som er kjent DLC maniac og som fikk noen DLC-custom lagt av Argor-Aljba og en annen firm i Bulgaria som er billigere.
Argor må ha en demontert klokke for å jobbe på det.
Han kjenner dem begge to og fikk nylig en Planet-Ocean lagt i Bulgaria: Der, dem demontere klokken selv, lager den DLC og montere den igjen.
Disse som er interessert kan ta kontakt med meg og få info + bilder.
Excuse my french, min norsk er ikke perfekt der...:p