Diverse klokker ,verdi?

Medlem
10. nov. 2018
Innlegg
1.889
Sted
Moss , Østfold.
Jeg har solgt en del klokker på finn i det siste , opprydding etter nedlagte urmakere.
Innimellom i haugen er det klokker som ser interessante ut men som jeg har ingen aning om.
Disse er noen av de , kan dere hjelpe meg med antatt verdi på disse?
Målet med salget er ikke å få maks. kr. men en fornuftig sum.
Klokkene er godt brukt , tikker og går men trenger helt sikkert tilsyn.
#1 Benrus , herre ur.
IMG_0743.JPG

#2 Eterna , herre ur.
IMG_0726.JPG

IMG_0724.JPG
IMG_0723.JPG

#3 Doxa , dame ur.
IMG_0731.JPG
IMG_0737.JPG


R.
 
Jeg trudde det var deg som var eksperten her! :D Jeg kan nok dessverre ikke hjelpe deg, men ville bare si at den Benrusen var flott. Det ligger to day date pointer på Chrono24 til ca 8000,-

Kanskje interessen er større i usa?
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Trur jeg skjønner hva du mener reldor.

Jeg solgte en matt svart og bråkete Suzuki GS 1000L til ei jente som rett og slett sto å skalv. Veldig dårlig poker fjes. Hun fortalte meg seinere at hun var redd for å virke for ivrig slik at prisen blei høyere enn hennes budsjett. Det var helt greit å "tape" et par tusen på den sykkelen når hu blei så glad at hu hylte etter at papira var ordna.
 
Jeg har lagt ut noen lotter med klokker , noen av disse har blitt solgt i løpet av få minutter.
Regner med at prisen da har vært relativt lav , men det er helt ok.
Når man driver med "ryddesalg" er det greit at det går raskt unna.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Søk på eBay, solgte klokker av samme type (ikke hva som fremdeles er for salg). Det gir en indikasjon av verdi. Benrus og Eterna skulle være kurant å selge. Dameklokker har dessverre liten verdi.
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor