Selges Diverse klokker selges - Reverso skal finansieres

Medlem
9. mars 2011
Innlegg
4.625
Sted
Oslo
Hei kjære klokkevenner.

Det skjærer meg i hjertet at @Guybrush Threepwood sin nydelige Reverso forblir usolgt. Førsteklasses klokke, fra en førsteklasses selger, og til en god pris. :)

Ettersom ingen tar ansvar alene legger jeg ut en gjeng med klokker for salg for å kunne finansiere denne skjønnheten. Jeg får en flott Reverso, Guybrush får finansiert sitt neste innkjøp, og alle er fornøyde.

For å få til dette er jeg avhengig av litt dugnadsånd fra dere medsonere som må kjøpe klokkene jeg legger ut for salg. Jeg regner med at dette aktverdige formålet kommer til å stimulere mange av dere til å bidra, og jeg takker på forhånd for hjelpen. Målet er altså å stable på bena 29.000,- som er prisforlangende for øyeblikket.

Første klokke ut er en flott Zenith El Primero Rainbow.
Her har du muligheten til å sikre deg en klokke fra øverste hylle til en meget god pris. Klokken var i følge forrige eier servet for ca 2 år siden og går meget godt. Klokken ble testet i timegrafer og justert hos @Arcticboy rett etter at jeg kjøpte den. Den er ikke trykktestet etter dette, men dette er uansett ikke en klokke du bader med. Klokken kommer på en velbrukt original struttseskinnrem. Jeg har ikke boks eller papirer. Pris 15.000,-











Nestemann er en litt mer ukjent produsent, men som en tid tilbake fikk rosende omtale i @krille sin review av denne klokken. Kemmner Tonneau er i mine øyne en flott dagligklokke som har gitt meg mye glede. Min variant har Miyota 9015-verket. Pris 2.500,- SOLGT



Så til en mer velkjent manufakture her på sonen. Seiko SARB021 er en super allroundklokke med høy kvalitetsfølelse.
Denne serien er et merkbart steg opp fra de billigste Seiko-seriene i fit og finish.

Verk 6r15
38mm
Pris 2.800,-

IMG_6185.jpg


IMG_6191.jpg


IMG_6198.jpg


Vi holder oss hos Seiko, og turen har kommet til min flotte Sumo med orange skive. Samme 6r15 verk og en fantastisk kasse gjør dette til en av de flotteste Seiko-dykkerne i mine øyne. Kommer med en beads-of-rice lenke fra yobokies og en orange isofrane-gummirem. Pris 3.500,-





Vi holder oss i østen, og går til Dievas og titan-modellen Dievas Vortex. Fantastisk bærekomfort og det velkjente ETA 2824 bør gjøre dette til en attraktiv klokke. Pris 3.000,- SOLGT



Så til en av sonens favorittprodusenter, men en litt mer uvanlig modell. Helson Sharkmaster 600 er en reinspikka Omega PloProf-kopi med ETA 2824-verk. Dette er en guilty pleasure... ;) Pris 3.000,- SOLGT



Sistemann ut er en flott Longines Hydroconquest. Det smerter meg å la denne gå. Pris 3.800,-











Flere bilder og informasjon om de forskjellige klokkene sendes på etterspørsel. Eventuell frakt kommer i tillegg til oppgitte priser. Klokkene bor sammen med meg og min familie i Oslo, og kan besiktiges og overleveres etter avtale. :)

Ser frem til å høre fra deg. :D
 
Redigert av en moderator:
Klokkevenner,

Takk for støtte og oppmuntring i mitt overnevnte prosjekt. Reversoen er kjøpt inn og gir meg mye glede. :)

For å få dette til å gå i hop måtte jeg slakte sparegrisen merket "Datejust II, langsiktig sparing", og jeg satser derfor på å tynne ut samlingen litt for å styrke dette fondet.

Både Zenith, Longines og 2xSeiko er fortsatt til salgs. ;)