Displayback til Rolex?

Grendel

Støttemedlem
Medlem
15. jan. 2012
Innlegg
6.074
Sted
Oslo
Som @Greg har skrevet i sin tråd om service på en 16613 så har Rolex et flott urverk som for mange (de fleste eiere?) fremstår som en godt bevart forretningshemmelighet....

Dette har ført til at noen løser disse problemene med Displayback til Rolex. Dette faller nok ikke i god jord hos div. AD'er(?), men desto bedre hos entusiastene... Klokken tåler kanskje ikke 300meters dyp, men et basseng holder for meg. Nå er displayback også av god kvalitet.

@gmortens nevnte blant annet denne i forbindelse med @Greg sitt prosjekt.
Rolex Design - :: CUSTOM WATCH CONCEPTS ::

Er det noen her som har kjennskap til denne eller tilsvarende? Kvalitet og trykktesting og service hos AD i etterkant?


:cool:
 
Redigert av en moderator:
Denne tråden trenger et par bilder:)

egb6.jpg


egb8.jpg
 
Det er liten tvil om at rotor ikke er særlig dekorativ -tenk bare å gjøre noe ut av den... Verket forøvrig er veldig pent å se på... Der fikk jeg en idè gitt sann.

La oss bringe diskusjonen litt farlig videre... Sett at man i tillegg til å sette på et glass bak fikk dekorert rotoren. Man måtte gjøre dette custum - og kan slå seg til ro med at man har både original rotor samt et baklokk liggende klar... Er dette noe som ville gitt mersmak? Jeg kjenner godt til den generelle diskusjon om renhet og å beholde klokkene originale, samtidig er dette fullt reversibelt og jeg blir litt pirret av tanken. Man kan få en gullsmed til å gravere den tekst man vil - navn - en tekst, fødselsdag...
 
Redigert:
Jeg hadde en slik som jeg solgte for en stund siden.
Den fikk meg til å føle meg skitten og uren.
Den passet perfekt og trykktesten var OK osv.


link til gammel salgsannonse.
Mulig jeg har noen flere bilder hvis du er interessert.
 
Jeg liker veldig godt tanken på å vise frem verket. Flott er det, men jeg føler litt at det er som å tulle med det perfekte.

Kan vi ikke bare godta at det er en no-bullshit kvalitetsklokke som ikke prøver å vise seg frem?

Men nå som dere har fått meg på tanken så kan man banne på at jeg gjør det da! :)
 
Dette synes jeg blir bare veldig, veldig feil!
Ikke pent - og definitivt ikke i tråd med klokkens intensjon.

Meningen med bildene var at deltakere i tråden kunne se hva det var snakk om. Personlig er ikke jeg noen fan av innsyn til rolex-urverk:)
 
Anser meg på ingen måte som noen purist, men akkurat det baklokket ble veldig feil for meg. Hadde det derimot vært med samme krans som det orginale så muligens det hadde gått, men tviler. For meg representerer Rolex ren funksjonalitet, og skjønnheten kommer nettopp derfra.
Speedyen min derimot, føler jeg setter standaren med åpent baklokk, så der er det helt riktig. Men, smaken er som baken her som med alt annet;)
 
Anser meg på ingen måte som noen purist, men akkurat det baklokket ble veldig feil for meg. Hadde det derimot vært med samme krans som det orginale så muligens det hadde gått, men tviler. For meg representerer Rolex ren funksjonalitet, og skjønnheten kommer nettopp derfra.
Speedyen min derimot, føler jeg setter standaren med åpent baklokk, så der er det helt riktig. Men, smaken er som baken her som med alt annet;)


Kommer i Rolex design også:)

996bdb4c1df5bb440c4d63261a980003_zps03379d37.jpg
[/IMG]
 
Som @Greg skriver, så må en slik ombygging være reversibel. En rotor er (vel) grei å få tak i og grei sak å bytte. Baklokket bør ha den særpregene Rolex-rillene. Og så legge til litt pynt på rotoren? Jo, det er mange fine rotorer på klokkene. Hva med å frese ut Rolex- kronen? Det ville bli bli en custom av en tenkt situasjon som "slik Rolex ville gjort det om de hadde hatt displayback og gjort noe slikt". En gull-farvet krone som rotor? Det ville vært fint, samtidig som den ikke ville stengt for innsynet!


Dette er hva som sitter inne i min 16613. Ville ikke dette blitt fint bak en displayback og med customisert rotor?

My16613-31350.jpg


:cool:
 
Redigert av en moderator: