DinSide artikkel om Finn-kjøpere

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Innlegg
481
Sted
Oslo, Nordstrand
Nå har jeg vel aldri solgt noe på Finn.no, men notert meg blant de brukerne her inne som selger ting på Finn.no at det er et herk å selge ting der. Er visst konsensus at det er et herk å selge på Finn.no, henviser til en artikkel fra DinSide med en liten humoristisk vri.

http://www.dinside.no/936081/9-ting-jeg-hater-naar-jeg-selger-ting-paa-finn-no

Litt artig lesning og noen kan vel kjenne seg igjen!

God søndag, folkens :)
 
#1, 2 og 4 (og til en viss grad 3) synes jeg er helt innafor.

Det er helt legitimt å spørre om en vare fortsatt er tilgjengelig, spesielt hvis annonsen er mer enn noen dager gammel (mange oppdaterer ikke annonsen sin etter salg). Det som ikke er greit er å la være å følge opp etter å ha fått positivt svar.

Og pruting er nærmest "å forvente" på finn, og jeg setter ofte prisen for å ta høyde for dette. Imidlertid hater jeg det når folk pruter i stua mi, tropper du opp på døren har du også akseptert prisen så lenge objektet er som beskrevet (og det passer jeg på å få dem til å bekrefte før de kommer).
 
  • Liker
Reaksjoner: Andreaskh
#1, 2 og 4 (og til en viss grad 3) synes jeg er helt innafor.

Det er helt legitimt å spørre om en vare fortsatt er tilgjengelig, spesielt hvis annonsen er mer enn noen dager gammel (mange oppdaterer ikke annonsen sin etter salg). Det som ikke er greit er å la være å følge opp etter å ha fått positivt svar.

Og pruting er nærmest "å forvente" på finn, og jeg setter ofte prisen for å ta høyde for dette. Imidlertid hater jeg det når folk pruter i stua mi, tropper du opp på døren har du også akseptert prisen så lenge objektet er som beskrevet (og det passer jeg på å få dem til å bekrefte før de kommer).

Er nok lurt å ta høyde for prutemakere ja, og kan tro de som pruter "face2face" gjør det av taktikk. Sikkert lettere å si nei over sms enn face2face (for noen).