Dine sære detaljer

Nydelig Air-King, M_R! Har du superdome på 5513?

Takk! Nei, det er nok av den flatere typen(se bilde)

1000_zps5b374509.jpg

Men ryktet sier at Rolex muligens skal starte og produsere T-19 glasset igjen:D

bilde_zps989f9661.jpg

Fin "gullmedaljong" i rotoren :cool:

bilde_zps23911d84.jpg

Elsker de fine sirklene i sub dial, mange klokker som har slike som man ikke ser enkelt med øyet, men ser villt ut med makro.

Ufattelig dårlig kvalitet på bildet (tatt med mobilen), men det viser i det minste hva jeg snakker om:

Jeg liker at urskiven er slightly domed, og liker enda bedre at tuppen på sekundviseren (og minuttviseren) er buet i enden for å følge urskivens vinkel. Legg også merke til datovinduet som faktisk ligger i en skråning. En nydelig touch fra JLC.

8144479122_9e5b78aebe_z.jpg

En flott tråd dette!
For min del er det detaljene som gir meg godfølelsen med alle ur. Noen ganger er ikke detaljene så åpenbare. På 8500 verket til Omega, er det baksiden som gir meg den skikkelige godfølelsen. Genev-slip, og rødmerkingen på "tønnene" og rotoren som er gjentatt fra urskiven. Krystall på baklokket forplikter, og her har Omega gjort jobben etter min mening:

IMG_2287

Helt sprø den der corumen, man må bare like den. Designet ser ut som en fremtidsvisjon fra 60-tallet eller noe. :p

"Welcome to the year 2045 Santos-Dumont, you are the first one here."

Liker litt eksentriske kasser og løsninger på klokkene.
Her min Seiko Ananta Spring Drive

t021.jpg
[/IMG]
t020.jpg
[/IMG]

Jeg er veldig glad i de skarpe linjene på viserene, gjennskinnet de gir i enkelte vinkler og den lille røde deltaljen selvfølgelig.:eek:

IMG_2986.jpg

Liker at viserne er designet perfekt til (kl 12) indexmarkeringen (se de parallelle linjene mellom spissen på timeviser og kl 12 triangelet) og og at også GMT viseren ligger perfekt på hver timesmarkering. Spot on - etter 12 års drift.

20111204-235944-012.jpg