Din neste/første Panerai?

Her er min første Panerai og nyforelskelsen kjennes godt. En annen artig kuriositet er at fruen aldri har lagt spesielt merke til klokkene mine. «De er jo så like». Men DENNE la hun merke til, og ble litt bergtatt av skjønnheten. Jeg er selv begeistret for «følelsen» den gir, både i opptrekk og på armen. Den ser robust og funksjonell ut, samtidig som linjene på kassen gir en «myk» og varm følelse. Ja, jeg er nok litt forelsket.Vis vedlegg 200971
Veldig flott klokke! Radiomir med wire-lugs er nydelig!
 
  • Liker
Reaksjoner: Sebra
Vurderer sterkt en PAM01313. 44mm, 15,67mm tykk. Pluss for klassisk design, 30ATM, og ikke noe fake lumefarge. Rent design for pengene. :)

Litt skeptisk til tykkelsen (ref. 312 i gamle dager), men denne modellen er jo ment å bære stort.

Pam1313_Cat_Front_2033173.jpg
 
Redigert:
Vurderer sterkt en PAM01313. 44mm, 15,67mm tykk. Pluss for klassisk design, 30ATM, og ikke noe fake lumefarge. Rent design for pengene. :)

Litt skeptisk til tykkelsen (ref. 312 i gamle dager), men denne modellen er jo ment å bære stort.

Pam1313_Cat_Front_2033173.jpg
Denne var ukjent for meg. Er det ny modell av året? Ser veldig bra ut!
 
Vurderer sterkt en PAM01313. 44mm, 15,67mm tykk. Pluss for klassisk design, 30ATM, og ikke noe fake lumefarge. Rent design for pengene. :)

Litt skeptisk til tykkelsen (ref. 312 i gamle dager), men denne modellen er jo ment å bære stort.

Pam1313_Cat_Front_2033173.jpg
Jeg har også hatt denne på radaren. Men enig med deg på tykkelsen. Kan muligens bli litt for tykk med sine 15,65mm. Kanskje først og fremst en tilvenningssak? Skal uansett bli spennende å prøve den på håndleddet.
 
Jeg merket meg den der, men er også skeptisk til tykkelsen. Synd den ikke kommer med den "vanlige" Luminor-kassen og manuell. 1950-kassen blir litt topptung og ustabil på mitt håndledd. 312 som blir nevnt hadde jeg kun en kort stund av nevnte årsak. Luminorkassen på feks 111 og 777 er flat under og ligger betydelig bedre på armen imo.
 
Min neste Panerai blir nok en submersible. 305 eller 1389. Har aldri prøvd 47mm panerai så jeg er veldig skeptisk til hvirdan den bærer og om den blir for stor og det bare ser teit ut. Har en 312 som jeg synes nærmer seg smertegrensen for lug-2-lug, samt at den bærer stort. Nå er vel 47mm subs bare 3-4mm lengre på lug-2-lug men dumt å fyre av et kjøp og så angre pga den er for stor. PAM682 er også en mulighet men den blir kanskje for liten igjen mtp at panerai skal jo ha litt tilstedeværelse på lanken... skulle gjerne prøvd først men tar ikke turen helt til oslo kun for det.
Kunne de bare ikke laget 44mm heller så hadde alle vært fornøyd? (Ja vet det er 44mm sub også 024, den er siste utvei hehe).
 
  • Liker
Reaksjoner: Suften
Hei jeg er ny =)
Oppdaget Panerai i dag, sånn skikkelig. Sett det mye, men aldri SETT DET. I dag smalt det skikkelig. Kjipt for jeg kjøpte en ny breitling for 6 dager siden.
Men en 683 på handa var som ingenting annet jeg har hatt... Noen her som kanskje vet hva disse ligger på brukt?
 
Hei jeg er ny =)
Oppdaget Panerai i dag, sånn skikkelig. Sett det mye, men aldri SETT DET. I dag smalt det skikkelig. Kjipt for jeg kjøpte en ny breitling for 6 dager siden.
Men en 683 på handa var som ingenting annet jeg har hatt... Noen her som kanskje vet hva disse ligger på brukt?
Velkommen:)
683 er ventelister på.
Bruktpris 90ish.

Kule klokker da...
20200727_155651.jpg